A Tencent vezére, Pony Ma, teljesen másképpen vezeti a vállalatát, mint a fura stílusával sokakat megnyerő Jack Ma, vagy a japán Masayoshi Son. Idén eddig több olyan befektetést is végrehajtottak, amire nem sokan kapták fel a fejüket, de a jövőben még fontosak lehetnek.
A Tencent 5 százalékos részesedést vásárolt a Teslaban, 10 százalékot a népszerű Snapchat alkalmazást üzemeltető Snapben, az androidos telefongyártó Essential Productsban, és a legfrissebb hírek szerint pedig 10 százalékkal szálnak be a Spotifyba is.
A Snapchat kivételével a többiek nem kapcsolódnak a Tencent főbb üzleti tevékenységéhez, vagyis a videojátékok készítéséhez, vagy a 900 millió aktív felhasználóval rendelkező üzenetküldős applikáció, a WeChat működtetéséhez.
A fentebb említett cégek viszont mind közvetlen versenytársai a Tencent legnagyobb riválisainak, az Applenek, a Facebooknak, az Amazonnak, vagy a Google-nek.
A kínai vállalat még nem olyan ismert a nyugati világban, viszont az ázsiai piacon már megkerülhetetlen és nemrégiben ők lettek kontinensük történetének első olyan cége, amelynek becsült értéke átlépte az 500 milliárd dollárt.
A kapcsolat a Tencent és a nyugati tech cégek között igen érdekes.
Közvetlen riválisok ugyan, viszont gyakran segítenek egymásnak. Az Amazon például támogatta a Tencent befektetését az Essentialbe, a Tencent pedig cserébe elérhetővé tette az egyik legnépszerűbb játékot, a League of Legendst az Amazon saját stream platformján, a Twitch TV-n.
Majd ezzel gyakorlatilag egyidejüleg bejelentették, hogy az Egyesült Államokban is elindítják a Tencent Cloud szolgáltatást, amellyel egyértelműen az Amazon uralmát szeretnék megtörni.
Az elemzők szerint a Tencent tulajdonában lévő WeChat komoly kihívója lehet a Facebooknak, ezért nem meglepő, hogy ennek a két cégnek a kapcsolata a legrosszabb. Mark Zuckerberg például ellopta a WhatsApp alkalmazást a Tencentől, amikor Pony Ma hátműtétje után lábadozott.
Az év vége felé közeledve a Tencent egyre több közepes méretű amerikai cégben vásárol részesedést és úgy tűnik, hogy mindent megtesznek annak érdekében, hogy a saját vetélytársaik dolgát megnehezítsék. Az ellenségem ellensége a barátom elvet követve, sikerülhet nekik egyre több borsot törni a Facebook, a Google és az Apple orra alá.