A Shell egyik tengeri gázlelőhelye felé tart a hatalmas Prelude, mely méretei miatt, minden bizonnyal a szénhidrogén-kitermelés úszó erődjének tekinthető. A hajó Nyugat-Ausztrália partjaitól nagyjából 200 kilométerre fog állomásozni, amíg teljesen meg nem töltik tartályait földgázzal, melyet a hajóra szerelt berendezésekkel hűtenek le előtte cseppfolyósra.
Minden idők legnagyobb tengeri járművével büszkélkedhet a Shell. A 488 méter hosszú hajó gyártása még 2012-ben indult, a dél-koreai Samsung nehézipari vállalatánál, és idén júliusra fejeződött be, a napokban pedig tengeri forgalomba állították. A tengeri óriás valóban nem is tekinthető hajónak a szó megszokott értelmében, mivel feladat-ellátási helyére csak vontatással jut el.
Feladata pedig nem más, mint cseppfolyósított formában a szénhidrogén-szállítmányt eljuttatni Ázsia felvevőpiacaira.
A Shell tervei szerint, a monstrum mintegy 25 évig végezheti munkáját azon a tengeri lelőhelyen, ahová most tart, ezt követően másik mezőre irányítják majd át.
A gigantikus építmény minden szempontból rekordméretekkel és -paraméterekkel rendelkezik. Évente 5,3 millió tonna súllyal bíró folyadékot képes szállítani. Ennek nagy részét, 3,6 millió tonnát, a cseppfolyósított, -162 Celsius fokra hűtött földgáz (LNG), a kapacitás fennmaradó részét pedig kőolajszármazékok teszik ki.
A vállalat szerint ez a gázmennyiség Hongkong városának teljes éves szükségletét fedezi.
A Prelude az elérhető adatok szerint, valóban gigászi. A fedélzete nagyobb, mint négy futballpálya lenne egymás után pakolva, és hosszabb, mint amilyen magas az Empire State Building. A hajó szélessége megegyezik a Boeing 747-es szárnyfesztávolságával.
Hasznos szállítókapacitása egyenértékű 175 darab olimpiai úszómedence vízbefogadó képességével. Teljesen tehersúllyal tömege meghaladja majd a 600 ezer tonnát, ami hatszorosa az USS George Washington anyahajónak. 6700 lóerős motor segíti a vízen való haladást, és az LNG hűtésére óránként 50 millió liter vizet használ el.
A Shell nem hozta nyilvánosságra, mennyit költött a tengeri monstrumra. A Reutersnek nyilatkozó iparági szakértők szerint,
az ára valahol 11 és 13 milliárd dollár között lehetett.
Nagyságrendileg tehát 3000 milliárd forintba került az olajvállalatnak a megépítése.
A tervek szerint az úszó földgázszállító 2018 elején munkába is áll a célterületen.