A hivatal elnöke, Muhab Mamis azt mondta, hogy mind a hajók, mind a tonnában mért áru tekintetében rekord született a csatorna történetében.
A Földközi-tenger felől a Vörös-tengerre 38 hajó és 2,7 millió tonna áru, míg az ellenkező irányba ugyancsak 38 hajó és valamivel kevesebb áru haladt át a csatornán.
A Mol Trust, a világ egyik legnagyobb teherszállító hajója Szingapúr felől érkezve 218 ezer tonna áruval haladt át Marokkó felé, míg a dán Munkebo Maersk 200 ezer tonnányival az Egyesült Királyságból Malajzia felé.
Az egyiptomi hatóságok 2015-ben bővítették a Szuezi-csatorna kapacitását, hogy még több nagy hajó kelhessen át Afrika, Ázsia és a Földközi-tenger között. A már meglévő 37 kilométeres mellé létrehozták a csatorna 35 kilométeres új ágát, amely már lehetővé teszi a folyamatos forgalmat mindkét irányba.