A világ legnagyobb Starbucks üzlete nyílik meg Kínában. A sanghaji üzlet hatalmas alapterületű,
összesen 2787 négyzetméteres lesz.
Az extrém méretet az indokolja, hogy immár nem az Egyesült Államok a kávézó legfontosabb piaca, hanem Kína.
A szerdai nyitás előtt már napvilágra kerültek az első fényképek a fél focipálya nagyságú üzletről, amely a leghíresebb sanghaji bevásárló utcán, a Nanking Roadon kapott helyet – írja a Bloomberg.
A hely nem csak egyszerű kávézóként funkciónál, ugyanis használni lehet a Starbucks applikációját is, amellyel a kiterjesztett valóság révén interaktívvá teszik a kávéfogyasztást.
Az ázsiai országban a kávézók száma rohamtempóban közelít a 3000 felé, amivel ugyan egyelőre elmarad az Egyesült Államokban nyitott közel 14 ezres számtól, de az alapító-igazgató Howard Schultz szerint
nem kérdés, hogy nagyobb potenciál van Kínában, mint az USA-ban.
A vezér azt jósolja, hogy egy évtizeden belül már Kína lesz a Starbucks legnagyobb piaca.
Több Starbucks van Sanghajban (600), mint Londonban vagy New Yorkban.
Ráadásul úgy tűnik, hogy a Starbucksnak nincs ellenfele a kínai kávézópiacon. Jelenleg a piaci részesedésük 14,9 százalék, utánuk a következő cégek jönnek:
A piac maradék 76,8 százalékát az egy százaléknál kisebb részesedéssel bíró teszik ki, ezt a szektor kívánja megcélozni a Starbucks. Ez mutatja azt is, hogy van még bőven tér a bővülésre és a részesedés növelésére.
A növekedés nem csak a kávézók számában érhető tetten, míg a Starbucks globális eladásai 2 százalékkal emelkedtek az előző negyedévben,
addig Kínában ez 8 százalék volt.
A cég bevétel 15 százalékát az Ázsiai és Óceániai régió adja, ez hatalmas növekedés ahhoz képest, hogy ez az arány öt évvel ezelőtt még csak 5,5 százalék volt.
A Starbucks agresszívan terjeszkedik Kínában, júliusban jelentették be azt a tervet, amelynek keretén 1,3 milliárd dollárért bővítenék a hálózatot.
Az elképzelés elég hihetetlennek hangzik, a Starbucks ugyanis azt tervezi, hogy
17 óránként nyit egy új üzletet Kínában, és 2021-re az 5000 kávézót szeretne.
A Financial Times szerint a Starbucks már több mint 130 kínai városban van jelen.
A sanghaji székhelyű OC&C piackutató vállalat szerint leginkább a kínaiak fiatal generációja miatt nagy a kereslet a cég kávéira, akiknél már egyre fontosabb tényező a minőség.
Érdekesség, hogy a CNBC szerint az épület nem csak méretét tekintve lesz rekorder, de
egy 27 méteres pult is lesz az üzletben, amely csúcsnak számít a Starbucks kávézókban.
Az üzletben nem csak a hétköznapi kávék szerelmesei találják majd meg a számításaikat, hanem több egzotikus kávé- és teafajtát is árulnak ugyanitt.