A világ egyik legnépszerűbb édességét gyártó Ferrero közel áll ahhoz, hogy 2,8 milliárd dollárért felvásárolja a Nestle-nek az édességeket gyártó amerikai részlegét. A Bloomberg informátora szerint az üzlet még a héten megköttetik.
A Ferrero ezzel olyan híres márkákat szerezne meg, mint a Baby Ruth és a Butterfinger.
A Nestle csokirészlegének bevétele egyre csökken az elmúlt években, 2016-ban 900 millió dolllár bevétellel zártak.
A Ferrero nem arról híres, hogy gyakran bővíti a portfólióját a már bevált Nutella, a Ferrero Rocher és Tic Tac hármas mellett. A Nestle számára - amely a világ legnagyobb élelmiszer vállalata - pedig ez az üzlet az első jelentősebb az új vezérigazgató, Mark Schneider irányítása alatt.
Az olasz vállalat még inkább erősítené amerikai jelenlétét.
Még decemberben vették meg a Ferrara Candy-t, amivel 4,8 százalékos piaci részesedésre tettek szert az USA-ban. A Nestle az eladás után a tervek szerint olyan termékekkel szeretne foglalkozni, mint a kávé és az állateledel.
Ugyan az egészségesebb étkezés irányba mozdult el a vállalat, de megtartják az előregyártott ételeket, a fagylaltot és a süteményekkel foglalkozó részleget is. Ezek a termékek a vállalat eladásainak nagyjából 40 százalékát teszik ki. A hír megjelenése után 1,4 százalékot estek a Nestle részvényei.