Bekövetkezett az, amiről már korábban pletykáltak, és az Origo is beszámolt róla, vagyis az olasz édességipari óriás, a Ferrero felvásárolta a Nestlé egyik üzletágát.
A Ferrero a Nestlé amerikai részlegét 2,8 milliárd dollárért vette meg.
A Nestlé közleménye szerint ezzel olyan márkák kerültek a riválisához, mint a Crunch, a Nerds, a Runts, a Baby Ruht és a Butterfinger.
A Ferrero már eddig is olyan népszerű márkák tulajdonosa volt, mint a Nutella, a Tic Tac vagy a Ferrero Rocher, de az felvásárlással az Egyesült Államok harmadik legnagyobb édességipari vállalkozása lett – írja a BBC.
Az üzletet várhatóan márciusban véglegesítik.
A Ferrerónak nem ez az első fontos tranzakciója, amely az USA felé irányul, még decemberben vették meg a Ferrara Candyt. Azzal az üzlettel már 4,8 százalék volt a piaci részesedésük, most ez tovább növekedhet újabb 3 százalékponttal.
Az észak-amerikai piac azért fontos, mert ez a világ legnagyobb piaca a szektorban, az Ibis World becslése szerint
8 milliárd dollárnyi forgalmat bonyolítanak itt le.
A Nestlé eddig az amerikai piac 3 százalékáért felelt, a Mars, a Hershey és a Lindt is előttük volt.
Az üzlettől azt várja a Ferrero, hogy a lassuló eladások újra felpörögnek, míg a Nestlé más területekre koncentrálna.
Az üzlet nem jelenti azt, hogy a Nestlé teljesen eltűnik az amerikai piacról, hiszen
továbbra is árusítanak az országban.
Iparági szakértők szerint az üzlet része a Nestlé arculatváltásának, amellyel az egészségesebb termékekre fókuszálnak. A svájci vállalat tavaly például olyan cégeket vásárolt fel, amelyek
vegetáriánus ételeket, vitaminokat vagy épp felsőkategóriás kávékat forgalmaztak.
Ennek népiképp ellentmond, hogy a Nestlé tavaly nyitotta meg első gyárát Japánban, ahol a vállalat legnépszerűbb termékét, a KitKatot gyártják.