A Google tulajdonában lévő YouTube jelentette be a változást: a videófeltöltőknek ezentúl
ezer előfizetővel és 4 ezer megtekintéssel kell rendelkezniük az elmúlt 12 hónapban
ahhoz, hogy kapjanak a reklámbevételekből.
Neal Mohan, termékfejlesztési vezető és Robert Kyncl, üzleti vezető szerint a változtatás egy olyan terv része, amivel a „rossz színészek” által feltöltött, ártalmas tartalmakat akarják mérsékelni.
A bevételszerzési lehetőség szigorításával a negatív személyiségek, szemét tartalmat feltöltők nem sérthetik tovább a közösséget és nem kaphatnak ezért jutalmat
– írták a YouTube készítői blogjában.
A videomegosztó oldal kellemetlen helyzetbe került, amikor a nagy hirdetők, az AT&T, a McDonald's, vagy a L'Oréal reklámjai kétes tartalmak mellett jelentek meg, és például a Mars, a Hewlett-Packard, és Deutsche Bank vissza is lépett a YouTube-on történő reklámozástól.
A vállalat már korábban is tett olyanintézkedéseket, amelyekkel igyekezett enyhíteni az aggodalmakat – tavaly bevezette a korlátozást, hogy egy csatorna csak akkor részesül a bevételekből, ha legalább 10 ezer megtekintéssel rendelkezik, amióta elindult.
Ugyanakkor a szigorításokkal nehéz helyzetbe kerülhetnek az új, és eddig még fel nem fedezett tehetségek, akik kiváló és minőségi tartalmat osztanak meg a platformon.
A cég igazi nagy ugrását akkor érte el, amikor lehetővé tette feltöltői számára, hogy a videók alatti reklámbevételből részesedjenek, és a lépésnek volt köszönhető, hogy olyan hírességek jöttek elő, mint Pewdiepie vagy Markiplier, akik mára már a YouTube korlátozottan és kizárólag előfizetéssel elérhető különálló platformjának hírvivői és kiemelkedő alakjai.
A legutóbbi kemény bírálatok akkor érkeztek, amikor az egyik ismert feltöltőjének, Logan Paulnak a legutóbbi videójában egy öngyilkos áldozat is látható volt, de már korábban is érkeztek bejelentések a személyiséggel kapcsolatban, rasszista és kifogásolható magatartása miatt.
A YouTube törölte kiemelt platformjáról a majdnem 16 millió feliratkozóval rendelkező Pault, valamint visszavonták tőle a YouTube Reden történő szerepléseit. Korábban is történt hasonló incidens, akkor Pewdiepie antiszemita viselkedése váltott ki hasonló felháborodást, később a videomegosztó szerződést is bontott vele.
A cég két vezetője elmondta, hogy folytatják a nem kívánt tartalmak megjelölését a videomegosztón, és több moderátort is felvesznek a hatékonyabb munka érdekében.