Catalina Alvarez és Mariana Hinestroza a kolumbiai Medellinben tanultak divattervezést. A két 22 éves lány azonnal varrógéphez ült, amikor megtalálták a színes anyagot, és elkészítették az első fürdőruhájukat.
Az Aqua Bendita székhelye ma is Medellinben van. A várost az 1980-as években a világ egyik legveszélyesebb helye között tartották számon a drogbandák és a magas bűnözés miatt. Azonban az elmúlt két évtizedben a városban normalizálódott a helyzet, a bűnözési ráta erősen csökkent.
Az Aqua Bendita fürdőruháin nem található logó, így a tervezők sokat dolgoznak azon, hogy termékeik megőrizzék a cég stílusát, és alapjegyeit: a világos, díszes, Kolumbia trópusi növényeit és madárvilágát életre keltő designt.
Az első három évben lassan nőtt a cég, a nagy áttörését annak köszönhették, amikor 2007-ben Catalina és Mariana standot béreltek egy fürdőruhavásáron, és ott a szakma felfigyelt termékeikre.
Az egyik munkájukat Bar Refaeli izraeli szupermodell viselte, a kép pedig megjelent a Sports Illustrated magazinban.
„Aznap, amikor megjelent a kiadvány, legalább négyszáz üzenetet kaptam emberektől, akiket érdekelt a fürdőruhám. És nemcsak Kolumbiából, hanem a világ minden tájáról" – mondta Catalina a BBC-nek.
Catalina és Mariana úgy döntött, keresniük kell egy olyan vezérigazgatót, aki ért a pénzügyekhez, és irányítja a cég ezen részét, amíg ők az újabb kollekció tervezésével vannak elfoglalva. A cégvezető végül Alejandro Ceballos lett, aki elmesélte, hogy sokat gondolkoztak azon, hogy külföldre vigyék a termelést, de erről végül letettek.
„Nem lett volna értelme. A fizetések között nincs nagy különbség, és sok időt és befektetést igényelt volna, hogy külföldön felügyeljük a folyamatokat. A termékeink nem készülnének el olyan jó minőségben, mint itt, Kolumbiában" – mondta Ceballos.
Az Aqua Bendita szemet kápráztató fürdőruháiból 150 ezer bikinit és 50 ezer egyéb fürdőruhát szállítanak hatvan országba, a cég éves bevétele 7,5 millió dollár. A vállalat 120 embert alkalmaz, a termelés nagy részét már 2005-ben kiszervezték sok apró házi műhelybe.
A legkényesebb, bonyolult hímzési és díszítési folyamatokat pedig varrónők egy csoportja végzi otthonaikban. A cég összességében mintegy 900 embernek ad munkát a városban, és annak környékén.
A fürdőruhák globális piaca ma már milliárdos iparág. Marguerite LeRolland, az Euromonitor kutatócsoport divat- és kiskereskedelmi tanácsadója szerint Agua Bendita alapítói okosan döntöttek, amikor fürdőruháiknak egyedi és jellegzetes designt alkottak.
Ez egy zsúfolt piac. A fennmaradáshoz a fürdőruha márkáknak olyan különleges designt kell alkalmazniuk, aminek segítségével könnyen felismerhetőek"
– tette hozzá LeRolland.
Catalina szerint a cég nem lazíthat, tovább bővítik az eladásra kínált fürdőruhákat. Terveik szerint nemsokára olyan ruhákat is készítenek majd, amelyek egyaránt alkalmasak mindennapi viseletre, vagy sportolásra, és nyitnak a férfiak és a gyerekek irányába is.