Rájött egy svájci óragyártó, miben van a nagy üzlet

- Horizontal Audemars Piguet
The No.10 Royal Oak Leo Messi, a 41mm platinium chronograph by Swiss watchmaker Audemars Piguet is seen during a press preview of auction house Sotheby's on May 7, 2013 in Geneva. Worn by the man widely regarded as today world's best football, the 10th watch in la limited serie of 100 pieces will be offer during Sotheby's Geneva auction of important watches on May 11, 2013 and the entirety of procceds from the sale benefit the Foundation of Leo Messy for children aroud the World. The succeful bidded will also be given the chance to meet the football legend in person in Barcelona. AFP PHOTO / FABRICE COFFRINI / AFP PHOTO / FABRICE COFFRINI
Vágólapra másolva!
Egy híres svájci óragyártó, az Audemars Piguet ráébredt arra, hogy szinte teljesen kimarad a használt órák piacából, akárcsak a többi gyártó. A cég vezérigazgatója a genfi óraszalonon tartott érzelmes beszédet, mert szerinte vissza kell szerezni a piacot azoktól, akik most hasznot húznak abból. A vállalat óráit korunk leghíresebb sportolói viselik.
Vágólapra másolva!

A „svájci óra” kifejezés garancia a felső kategóriás minőségre. A leghíresebb márkákat mindenki ismeri, azonban van egy szegmens, amitől a gyártók eddig ódzkodtak.

A használt órák piaca eddig az aukciós házak és az internetes webáruházak kiváltsága volt,

azonban az Audemars Piguet úgy döntött, hogy nyit egy boltot a használt óráknak is.

A márkának olyan híres sportolók a nagykövetei, mint

Lionel Messi, LeBron James, Novak Djokovic,

de régebben Michael Schumacher is az Audemars Piguet óráit hordta.

Az Audemars Piguet egyik órája egy svájci árverésen. A Royal Oak Lionel Messi limitált szériás (100 darab készült belőle), a 10-es sorszámú került kalapács alá Forrás: AFP/Fabrice Coffrini

Az üzletben azért is lát fantáziát a gyártó, mert így jobban nyomon követheti órái életútját, ráadásul új bevételi forrásra is szert tehet.

A Bloomberg szerint a használt órák piaca 10-20-szor nagyobb, mint az új óráké, és a haszon jelentős részét az aukciós házak, független óraárusok és internetes oldalak (eBay, Amazon) fölözik le.

- mondta a vállalat igazgatója egy genfi órakiállításon.

A svájci óravállalatok mostani profitja erősen elmarad a várakozásoktól. Az előző évben három százalék volt a növekedés, míg ez az érték tíz éve még két számjegyű volt.

Ez többek között az okosórák elterjedése és a jó minőségű hamisítványok miatt alakult így.

Audemars Piguet óraszerkezet Forrás: AFP/Richard Juilliart

Az Audemars Piguet, amely évente 40 ezer órát gyárt, reméli, hogy más márkák is csatlakoznak a kezdeményezéshez három éven belül. A svájci márka egyelőre egy üzletet nyit a genfi Kempinski Hotelben, de tervbe van véve egy japán és egy amerikai bolt is.

A használtóra piaca más márkák számára is vonzó, iparági értesülések szerint az LVHM konzorcium szintén gondolkodik a lépésen.

A vállalathoz tartozik a TAG Heuer, a Hublot és a Zenith is.

Novak Djokovic is a márka nagykövete Forrás: AFP/2012 Getty Images/Larry Busacca

Az igazgató szerint nem lenne szabad hagyni,

hogy olyanoknál landoljon a profit, akiknek amúgy semmi köze az adott márkához.

Elhangzott még a kiállításon, hogy az új és a használt órákat külön üzletekben árulnák, hiszen más vevőkör tartozik a két kategóriához.

Érdemes megemlíteni, hogy az Amazonon a hitelesített és használt Audemars Piguet órák ára 2995 dollártól közel 200 ezer dollárig terjed, míg az új modellek 12-15 ezer dollárnál kezdődnek.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!