Közel 4 millió dolláros (több mint 1 milliárd forint) tendert nyert el a holland vállalat. A cég szaúdi megbízásból, a metródepók tetejére telepíthet szolárpaneleket.
Szaúd-Arábia fővárosában, Rijádban, jelenleg is építik a metróhálózatot. Átadását 2019-re tervezik, ha pedig elkészül, mintegy 180 kilométer hosszú lesz, 6 vonallal és 85 állomással.
A beruházás költsége több mint 22 milliárd dollár, azaz 5800 milliárd forint körül van.
A metróvagonok gyártása már 2016-ban megkezdődött, azokat a Siemens, a Bombardier és az Alstom szállítja majd. A kötött pályás közlekedést jelentő vonalak egy része a felszínen fut majd.
A Stukton – alvállalkozóként – 4284 darab szolárpanel telepítésére kapott most megbízást. Ezeket a 4-es és 6-os vonalakat támogató depóállások tetőire szerelik majd fel.
A napelemek várhatóan 2452 megawatt óra teljesítményt nyújtanak majd egy évben.
Összehasonlításként: Kína 1000 megawatt órás szolárútja 800 háztartás számára elegendő energiát képes szolgáltatni.
A beruházás része a Vision 2030 névre keresztelt, átfogó társadalmi és gazdasági reformprogramnak, amely az olajkirályság megújítását célozza.
Ennek keretében pedig a szaúdi állam megpróbálja energiaellátását is diverzifikálni, többek között a megújuló energia források hasznosításával.
A holland cégnél abban bíznak, hogy a most elnyert megbízás referenciaértékű munka lehet számukra, és később újabb napenergia hasznosító projektekben vehetnek részt a fordulatot meghirdető olajállamban.
A szaúdi metró viaduktjainak építéséről az alábbi videóprezentációt ajánljuk: