A technológiai-digitalizációs forradalmat jelentős részben az adatokon is lemérhetjük, akár szenzorok adják azt, akár mondjuk az okostelefonon végzett tevékenységeink - mondta Lajtai Péter a PwC technológiai tanácsadás vezető menedzsere az Inforádióban.
Ennek van egy belső és egy külső hasznosítása. A belső felhasználás a meglévő tevékenység hatékonyabb, eredményesebb végzésére használható, mely a jobb ügyfélcélzásban segíthet. A külső hasznosításnál viszont már
gyűjtünk vagy vásárolunk adatokat az internetről, sőt adatvagyont képzünk a meglévő adatainkból, annak hasznosítása céljából.
Az adatok felhasználásával kapcsolatosan előbb-utóbb minden iparág haszonélvező lehet, de kézenfekvő, hogy elsőként a Google és Facebook, tehát az éllovasok hasznosítják az adatokat. A hagyományos iparágak közül a telekommunkációs cégek lehetnek az első belépők, illetve a bankszektor, mely sok adatot tárol az ügyfelekről, látja a tranzakciókat, így az emberek életének egy jelentős szeletét tudja nyomon követni.
Lajtai Péter szerint a kiskereskedelem egy olyan szektor, amely felzárkózó lehet ebben
a különböző lojalitásprogramokkal, hűségkártyákkal, vagy akár a vásárlói kosarak adataival,
mely szintén értéket teremthet.
A teljes interjú a fent hivatkozott linken hallgatható meg.