A kkv-k is profitálhatnak a vásárlások adataiból

névjegykártya, digitális, kapcsolat, üzlet
Új üzleti lehetőségek tárulhatnak fel a névjegykártyák adatainak elemzése alapján (illusztráció)
Vágólapra másolva!
Az adatbiznisz egyre nagyobb üzlet, de a kkv-k is kereshetnek ezzel hűségprogramok formájában.
Vágólapra másolva!

A technológiai-digitalizációs forradalmat jelentős részben az adatokon is lemérhetjük, akár szenzorok adják azt, akár mondjuk az okostelefonon végzett tevékenységeink - mondta Lajtai Péter a PwC technológiai tanácsadás vezető menedzsere az Inforádióban.

Ennek van egy belső és egy külső hasznosítása. A belső felhasználás a meglévő tevékenység hatékonyabb, eredményesebb végzésére használható, mely a jobb ügyfélcélzásban segíthet. A külső hasznosításnál viszont már

gyűjtünk vagy vásárolunk adatokat az internetről, sőt adatvagyont képzünk a meglévő adatainkból, annak hasznosítása céljából.

A kkv-k is részesülhetnek az adatgyűjtés előnyeiből, ha hűségproramokat indítanak, vagy kielemzik a vásárlói kosártartalmakat Forrás: Pixabay

Az adatok felhasználásával kapcsolatosan előbb-utóbb minden iparág haszonélvező lehet, de kézenfekvő, hogy elsőként a Google és Facebook, tehát az éllovasok hasznosítják az adatokat. A hagyományos iparágak közül a telekommunkációs cégek lehetnek az első belépők, illetve a bankszektor, mely sok adatot tárol az ügyfelekről, látja a tranzakciókat, így az emberek életének egy jelentős szeletét tudja nyomon követni.

Lajtai Péter szerint a kiskereskedelem egy olyan szektor, amely felzárkózó lehet ebben

a különböző lojalitásprogramokkal, hűségkártyákkal, vagy akár a vásárlói kosarak adataival,

mely szintén értéket teremthet.

A teljes interjú a fent hivatkozott linken hallgatható meg.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!