A cégek számára dolgozóként és vásárlóként egyaránt fontos Y generáció és az utánuk jövő Z generáció közti különbségekről Kurucz Imre, az NRC kutatási vezetőja nyilatkozott a PiacésProfit.hu-nak.
A harmincas vagy negyvenes döntéshozónak nem egyszerű a húszévesek fejével gondolkodni, akkor sem, ha csupán tíz év közöttük a korkülönbség. Ebben a tíz évben ugyanis sok minden történt. A digitális fejlődés miatt például teljesen más a mai huszonéves az előző évtized huszonéveséhez képest
- mondja a szakember.
Egy vállalat, ha el akarja érni a mai felnőtt korba lépő fiatalokat, vagy a legfiatalabb felnőtteket, figyelembe kell vennie, hogy az ő életük már az okostelefonok körül forog.
Ennek megfelelően e-mail helyett inkább üzenetküldő alkalmazásokat használnak és a webes kérdőíveket is mobilról töltik ki,
így mobilra optimalizált oldalakkal kell készülniük a cégeknek. Ráadásul sokkal rövidebb, azaz sokkal célratörőbb tartalomról lehet csak szó. Ennek a generációnak a képviselői már hozzászoktak a személyre szabott reklámokhoz és csak azokat a hirdetéseket fogadják el, amelyikről valóban azt érzik, hogy nekik szól.
A fiatalok jobban értik az infovideókat, mint a hosszú írásos magyarázatot.
A szakemberek számára problémát jelentenek a big data elemzések is, melyek elsősorban események időbeni feltérképezésében segítenek, de azonos viselkedésminták közötti motívációk feltérképezésére nem alkalmasak.
Magyarországon kevésbé jellemző, hogy a kkv-k pénzt szánnának a piackutatásra, pedig vannak költséghatékony megoldások, ilyenek például az úgynevezett omnibuszkutatások.