Már több mint 1,2 millió csalódott felhasználó írta alá a petíciót, amely azt követeli a Snapchattől, hogy állítsák vissza az eredeti alkalmazást és töröljék a frissítés okozta változásokat. A botrány már február elején kirobbant, amikor a vállalat úgy döntött, hogy minden felhasználójánál frissíti a rendszert, azoknál is akik ebbe nem egyeznek bele.
Ezután sokan próbáltak meg trükközni azzal, hogy olyan régióra állították a telefonjukat, VPN segítségével, ahol még nem lépett életbe a frissítés, de a Snapchat erre hamar rájött és megfenyegette a cseles felhasználókat, hogy akit rajtakapnak az ilyen, vagy ehhez hasonló módszerek alkalmazásán, azoknak letiltják a profilját.
Azok a felhasználók akik nem önszántukból frissítették a rendszert, hanem a kényszerített frissítést kapták, azzal szembesültek, hogy rengeteg korábbi képük és beszélgetésük tűnt el, sőt olyan is volt, akinél a teljes barátlistának veszett nyoma. A közösség részéről egyértelműen negatív volt a fogadtatás.
A LikeFolio felmérése szerint az összes Snapchattel kapcsolatos tweet 80 százaléka negatív
és ez az érték az új frissítés megjelenésekor volt a legmagasabb. A kutatásból az is kiderült, hogy a mostani hozzászólások rosszabbak, mint amikor a népszerű Chipotle mexikói étteremben e.coli járvány tört ki.
A Snapchat mindeddig nem reagált, most viszont kiadtak egy közleményt, amelyben kiállnak a frissítés mellett, de megígérik azt is, hogy a következő update-ben átalakítják a felületet úgy, hogy mindenki megtalálja amit szeretne.
A közleményben szerint a Snapchat idővel alkalmazkodik majd a felhasználói szokásokhoz, és ennek nyomán egyre egyszerűbb lesz megtalálni azokat, akikkel beszélgetni kívánnak, vagy akiknek képet küldenének, ezen túl pedig a Discovery funkció is olyan találatokat fog feldobni, ami ténylegesen érdekelheti a felhasználót.
Továbbá arra is kitért a vállalat, hogy megértik a frusztrációt, ami teljesen megszokott, ha egy ekkora újítás bevezetésére kerül sor, de szerintük idővel mindenki megszokja majd és megszereti a felületet. Evan Spiegel a Snap tulajdonosa elmondta, hogy régóta gondolkoznak az új dizájnon, mert az eredeti unalmas volt.
Am éppen ennek az unalmasságnak köszönhette a vállalat a kezdeti sikereket,
mivel a felület egyszerű és könnyen kezelhető volt, illetve remekül teljesítette azt, amire kitalálták. Viszont a mostani egy teljesen futurisztikus és csicsás dizájn, ahol a legegyszerűbb feladatok végrehajtása is hihetetlen bonyolultnak tűnik.
Több sztár is jelezte már, hogy többé nem használja az alkalmazást, köztük az a Kylie Jenner is, aki az egyik legfontosabb influencer a jelenlegi digitális piacon. Ő Twitteren közölte 24 millió követőjével, hogy letörli az alkalmazást, annak ellenére is, hogy régen nagyon szerette. Ez viszont intő jel lehet a vállalatnak, hiszen ha a komoly, véleményvezér felhasználók kezdenek eltűnni, akkor nem biztos, hogy marad-e majd minőségi tartanom.
Az új dizájn bevezetésének egyik oka az, hogy hiába volt a Snapchat sokáig sikeres és közkedvelt alkalmazás, a cég nem tudott bevételhez jutni. Az új felületen viszont könnyebb és egyszerűbb lesz reklámokat, fizetett tartalmakat elhelyezni, ez pedig bevételnövekedést generál.