India lakosságának jelentős részének nincs hozzáférése napi szinten a tiszta ivóvízhez. A probléma a Livemint oldal szerint
163,1 millió embert érint.
Ez nagyságrendileg annyi, mint Franciaország, Németország és Hollandia lakossága együttesen.
Nem csoda tehát, hogy nagy a keletje a palackozott és az ásványvizeknek az országban, és a szektor robbanásszerűen nő.
Az indiai palackozott vizek piaca 2017-ben 19 százalékkal bővült.
Az emelkedés mögött több tényező is áll. Egyfelől az emberek fizetése egyre nagyobb, ami a kereslet megugrásához vezet. Emellett egészségügyi megfontolásból is egyre többen vesznek palackozott ásványvizet.
2012 és 2017 között összesen 1,38 milliárd dollár értékben adtak el palackozott vizet az országban,
a növekvő keresletnek köszönhetően az eladások 184 százalékkal bővültek.
Jól mutatja a szektor sikerét, hogy a szénsavas üdítők emelkedése ettől jócskán elmaradt, igaz ott is jelentős 56 százalékos volt az emelkedés.
A lap megemlíti, hogy többségében olyan magasabb jövedelmű városi családok a felvásárlók, akik korlátozottan férnek hozzá a vízhez.
A palackozott víznek segít az is, hogy egészségügyi megfontolásból
az indiai kormány magasabb adókulccsal terhelte meg a cukros italokat.
Azonban a palackozott víznek is lehetnek egészségre káros hatásai, egy New York-i kutatás ugyanis kimutatta, hogy a vízben megtalálhatóak műanyagrészecskék. Ezek ellenére az Euromonitor becslése további 20 százalékos bővülést jósol a következő öt évben.