Az online értékesítés területe és a raktári, fizikai dolgozók kérdése jelenti az új frontot az áruházláncok közötti bérharcban, melyet a szükséges létszámú munkavállalói állományért folytatnak egymással.
Az elmúlt időszakban több áruházlánc indította el online értékesítését és folytatja azok fejlesztését, egyebek mellett kiterjesztve az elérhetőségét az ország mind nagyobb részére, vállalva akár a közvetlen házhoz szállítást is.
Nemrégiben lépett be az online piacra a dm, de az Ikea is már megkezdte online rendszerének felállítását.
Az Auchan Pest megyéig jutott el, egyelőre a CBA sem lépett messzebbre. A Tesco az átvételi pontok rendszerével is segíti az online értékesítését, és vélhetően a Spar sem marad távol sokáig ettől a szegmenstől.
A jóval korábban piacra lépett iparcikkes webáruházak többsége csaknem teljes lefedettséggel működik.
Kitűnik azonban, hogy az online áruházi kör a folyamatos fejlesztések és az újonnan belépők nyomán egyre több munkatársat keres. A webforgalom tíz év alatt megtízszereződött, így nagyon kell a munkaerő ide is. Ez az egyik új, éles frontvonala a munkaerőért vívott csatának.
A másik terület, ahová sok munkavállalót várnak, a logisztika. Ezen rengeteg költséget bukhatnak a cégek, és a digitalizáció ezt a területet is alaposan átrendezi. Bár a jövőben vélhetően itt is mind nagyobb arányban jelen lesz az automatizáció, a robotika,
egyelőre kétkezi dolgozókra van szükség.
A Penny néhány hónapja adott át egy új 28 ezer négyzetméteres logisztikai központot, az Auchan közel 90 ezer négyzetmétert épít. A magyar láncok közül a Reál Biatorbágyon rendezkedik be, egy 15 ezer négyzetméteres raktárbázissal. Itt egyébként nem lesz könnyű dolga a munkaerő keresésben, hiszen a környéken van az Aldi, a Tesco, az Ikea logisztikai háttere, és a Spar sincs messze. Tehát várhatóan a bérezés lesz az eszköz arra, hogy a szükséges létszámú munkavállalót sikeresen toborozhassa.
A Lidlnél például a targoncavezető meghirdetett elérhető legmagasabb havi javadalmazása 297 ezer forint,
néhány ezressel több, mint a nyolc órára vetített elérhető legnagyobb havi bruttó kereset egy budapesti eladó munkakörben - vonható le a következtetés a cég honlapján szereplő információk alapján. A budapesti eladók 289 ezer forintot keresnek, de az ő bérük is lehet ennél magasabb különböző juttatásokkal.
A Tesco egy budapesti eladónak 225 ezer forint havi bruttó keresetet kínál (az összehasonlíthatós alapja itt az alapbér, a területi pótlék és a cafetéria, így a tényleges dolgozónak adott kifizetés ennél magasabb is lehet).
Az online munkatársak viszont már 288 ezer forintot keresnek, ami egyéb pótlékokkal, javadalmazással bőven 300 ezer forint fölé kúszik.
Az Aldinál egy raktári dolgozó nyolc órára vetített fizetését 272 ezer forintról indítja (ami két év után már 312 ezer forint lesz), de ha valaki vállalja az éjszakai műszakot, akkor 368 ezer forint a nyolc órára vetített havi bruttó kereseti lehetőség. Itt meg kell jegyezni, hogy ebbe beleszámít az éjszakai pótlék, mert azt kötelező ebben a beosztásban megadni, máshol a különböző pótlékok hullámoznak, beosztástól függően.