A bitcoin árfolyama tavaly decemberben hihetetlen magasságokban járt,
egyetlen virtuális érme árfolyama majdnem elérte a 20 ezer dollárt.
Azonban úgy tűnik, hogy 2018 a kijózanodás éve lesz a kriptovaluták világában.
A bitcoin hétfőről keddre több mint 7 százalékot esett, és
az árfolyama 8000 dollár alá csökkent.
Ez ugyan alacsony szám, de idén már járt mélyebben az árfolyam, február 5-én 7000 dollár alá is benézett a digitális pénz értéke.
Korábban két fontos oldal, a Facebook és a Google is bejelentette, hogy nem támogatja a kriptovalutákkal kapcsolatos hirdetéseket.
Most hozzájuk csatlakozott egy újabb techóriás,
a Twitter közölte, hogy kitiltja a szektorral kapcsolatos reklámokat az oldaláról.
Az esés azt jelenti, hogy a bitcoin árfolyama az egy évvel ezelőtti szinthez képest 42 százalékot esett, tavaly márciusban
13 ezer dollárért adták-vették a legnépszerűbb kriptovalutát.
A tiltás legfőbb oka, hogy a hirdetéseken keresztül reklámozzák az új digitális pénzek kibocsátását (ICO), amely többségéről az utóbbi időben az derült ki, hogy nem más, mint mezei pénzbegyűjtés, azaz csalás.
Ahogy ilyenkor lenni szokott, a bejelentés nem csak a bitcoint rántotta magával, hanem szinte az összes ilyen fizetőeszközt, többségüknél a 10 százalék feletti csökkenés sem ritka.
A tegnapi beszakadás mértéke ugyan tetemes, de elmarad attól, amit a Facebook és a Google bejelentése generált,
mert ez a két márka felel az online világ hirdetéseinek kétharmadáért.
Az ügyet kommentálta a Jack Dorsey, a Twitter vezérigazgatója is, aki ugyan hisz a kriptovaluták technológiájában,
de szerinte egy évtizeden belül a bitcoin lehet az egyetlen, amely megmarad.
A lefelé tartó árfolyamot nem kizárólag a techcégek tiltásai hajtják, hanem egyre több pénzügyi intézmény – köztük központi bankok is – olyan véleményt fogalmazott meg, mely szerint előbb-utóbb elengedhetetlenné válik a kriptovaluták ellenőrzése.