Az első olaszországi Aldi-üzletek március 1-i megnyitásával Castellanzában, Trentóban, Roveretóban és más városokban a vállalatcsoport folytatja nemzetközi terjeszkedését. A piacra lépés előkészítését az Aldi Dél vállalatcsoport nemzetközi tevékenységének kiépítésében már korábban is részt vállaló osztrák HOFER KG végezte. Ausztria, Svájc, Szlovénia és Magyarország mellett a cég ezzel a vállalat olaszországi tevékenységét is támogatja.
A piacra lépés előkészítése közel két évet vett igénybe, a HOFER KG számos tárgyalást követően már 2015-ben operatív tevékenységbe kezdett a „Quadrante Europa" nemzetközi áruforgalmi központ egyik veronai irodájában.
Azóta mintegy 4800 négyzetméteres telephelyről irányítja a diszkontlác olaszországi tevékenységét.
Az olaszországi központban közel 880 munkatárs dolgozik, számos területen, a logisztikai feladatoktól kezdve a munkaerő-felvételig bezárólag
Az olaszországi indulással a vállalat jól ismert alapértékeit, az egyszerűséget, a felelősségvállalást és a megbízhatóságot az új helyszín belföldi adottságaihoz igazítja. A legfontosabb cél, hogy a teljes értékteremtési láncon belüli hatékony folyamatok kialakításával, a vásárlók a lehető legkedvezőbb árakon a lehető legmagasabb szintű bevásárlási élményben részesüljenek az üzletekben.
Innovatív diszkontlánc lévén a »mindent egy kézből kínáló üzlet« elve alapján, mint minden más országban, itt is a mindennapi élet legfontosabb szükségleteit szolgáló termékek teljes körét biztosítjuk."
Célunk, hogy vásárlóinkat megszabadítsuk a hosszú bevásárló utaktól és amennyire csak lehet, leegyszerűsítsük a vásárlás folyamatát – fogalmaz Günther Helm, a HOFER KG elnök-vezérigazgatója.
Március 1-jén egyszerre tíz üzlet nyílik meg, és több mint 45 további üzlet nyitását tervezik Észak-Olaszországban az első évben. Az új élelmiszerüzletek belső kialakítását, illetve a boltok kínálatát külön az olaszországi piaci igények alapján fejlesztették ki.
Az olaszországi üzletek kínálata a mindennapi élethez szükséges termékek széles palettáját öleli fel – és a diszkontelv alapján – túlnyomórészt sajátmárkás termékekből áll.
A termékek közel háromnegyede közvetlenül Olaszországból származik,
mert az olasz vásárlók legfontosabb elvárásai az élelmiszerekkel kapcsolatban a regionalitás, a minőség és a frissesség.
A lehető legjobb minőség folyamatos biztosítása érdekében az árucikkek gondos kiválasztási folyamaton esnek át,
és széles körű tesztek eredményeként kerülnek az üzletekbe.
Az ehhez szükséges hatékony logisztikai folyamatokat jól mutatja az olasz Mantua tartományból származó friss paradicsom példája: a paradicsomot leszedése után a beszállító az Oppeanóban található raktárba juttatja el. A logisztikai központ árubeérkeztetésén végzett minőségellenőrzéstől az üzletekbe érkezésig legfeljebb tizenkét óra telik el.