A Google tiltását követően még azok a vállalatok sem tudnak majd hirdetni, amelyek megbízható profillal rendelkeznek. Scott Spencer elmondta, hogy nem tudják pontosan mit hoz a jövő a kriptovaluták számára, de nagyon sok csalást és visszaélést tapasztaltak ezekkel kapcsolatban, ezért nagyon óvatosan kezelik a helyzetet.
A Google tehát követi a Facebookot, amely már az év elején hasonló lépésre szánta el magát.
A január végi döntés értelmében a Facebookon sem jelenhetnek meg a kriptovalutákkal kapcsolatos hirdetések, így egyre nehezebb lesz a vállalatoknak a potenciális befektetők és felhasználók elérése. Rob Leathern, a Facebook technikai igazgatója hasonló okokra hivatkozott, mint Scott Spencer és a Google.
A kriptovaluták az utóbbi időben egyre divatosabbak lettek és voltak sikerek ezen a területen, de még ennél is többen lettek csalás és átverés áldozatai.
A Google 2017-ben 3,2 milliárd reklámot távolított el, amelyek nem feleltek meg a vállalat irányelveinek és ez közel kétszerese az egy évvel korábban eltávolított 1,7 milliárd reklámnak.
A Google anyavállalata, az Alphabet, bevételének megközelítőleg a 84 százalékát szerzi a reklámokból, ezért kiemelten fontos biztosítani a hirdetőket arról, hogy a felületük biztonságos és megfelelő hely a vásárlók eléréséhez.