A Delloitte legfrissebb tanulmányából kiderült, hogy az amerikai lakosság 55 százaléka rendelkezik előfizetéssel valamelyik streamszolgáltatónál. Ez hat százalékos növekedés 2017 azonos időszakához képest, amikor az amerikai háztartások 49 százaléka nyilatkozta azt, hogy legalább egy előfizetése van.
Kevin Westcott, a Deloitte alelnöke szerint az eredeti tartalom az, amit a legtöbben keresnek, hiszen a válaszadók fele kizárólag az exkluzív tartalmak miatt fizet elő a különböző streamszolgáltatók kínálatára. Ez különösen jó hír a Netflixnek, amely 2018-ben 8 milliárd dollárt tervez költeni saját tartalmak készítésére.
Számszerűsítve ez az jelenti, hogy nagyjából 700 eredeti film és sorozat fog megjelenni a Netflixen idén.
A vállalat már régóta állítja, hogy a mostani hatalmas költés az önálló tartalmakra remek befektetés, hiszen az összes elkészült film és sorozat jogát ők fogják birtokolni a jövőben is. Az Amazon sem akar lemaradni a versenyben, ők 5 milliárd dollárt különítettek el részben filmek és műsorok jogainak megvásárlására, részben pedig saját tartalom előállítására.
A hagyományos médiavállalatok is elkezdtek a digitális tartalmakra fókuszálni. A Disney már átszervezte a vállalat felépítését és egy külön részleg foglalkozik a várhatóan egy év múlva megjelenő saját streamfelülettel. A bejelentés azután történt, hogy 66 milliárd dollárért felvásárolták a 21st Century Fox nagy részét.
Amint a hagyományos társaságok is betörnek a piacra, szembesülniük kell majd azzal, hogy nagyon telített szektorról van szó és a vásárlónak már most túl sok szolgáltató közül kell választania, néha pedig csak egy-két tartalom miatt kényszerül előfizetni.
A Deloitte szerint jelenleg 200 különböző streamszolgáltató van a piacon.
Az elemzés rámutat, hogy az amerikaiaknak átlagosan három szolgáltatónál van előfizetésük, a lakosság pedig 2,1 milliárd dollárt költ havonta a különböző streamszolgáltatókra. Westcott arra hívja fel a figyelmet, hogy amint ezeknek az előfizetéseknek az összesített költsége eléri a kábeltelevízió előfizetés árát, lassulhat a szektor növekedése.