Az ALDI fontos célja, hogy az üzletekben következetes energia-megtakarítás mellett az üvegházhatású-gázok (ÜHG) kibocsátását is jelentős mértékben csökkentse - írja közleményében a cég.
Az ALDI DÉL vállalatcsoport nemzetközi klímastratégiája szerint a cégcsoport valamennyi országban működő leányvállalata
2020-ra az eladótéri négyzetméter arányában 30 százalékkal csökkenti az üvegházhatású gázok kibocsátását a 2012-es bázisévhez képest.
A vállalás minden ALDI leányvállalatra, így a teljes magyarországi ALDI áruházláncra is érvényes, mely másfélszerese az Európai Unió 2020-ra kitűzött 20 százalékos csökkentési céljának.
Első lépésként 2017. január elsejétől zöldáramra álltak át, azaz mind a logisztikai központ, mind pedig a boltok teljes áramszolgáltatását Magyarországon előállított „zöld árammal" fedezik,
ezáltal CO2-kibocsátásukat több mint 40 százalékkal csökkentették.
Második lépcsőben partnerével, a Carbon Solutions Global Ltd. (CSG) együttműködve az ALDI
felmérte a saját működéséből származó üvegházhatású-gázkibocsátási értékeket.
A felmérés során figyelembe vették valamennyi közvetlen kibocsátást, melyek forrása a vállalat által tulajdonolt vagy irányított telephelyekhez, üzemekhez, gépjárműflottához köthető, valamint az energiahordozók közvetett használatából eredő ÜHG-kibocsátásokat is.
Ez a folyamat a karbonmenedzsment, vagyis egy olyan mérési, tervezési és kivitelezési folyamat, amely az üvegházhatású gázok kibocsátása szemszögéből ad átfogó képet az adott vállalat teljes működéséről. A feltárt adatokra építkezve kialakítható a vállalat karbon-stratégiája, fenntartható üzleti modellje és céges kultúrája is.
Az összegyűjtött adatokat összesítve a CSG átfogó jelentést készített az ALDI karbonlábnyomáról. Az ALDI Magyarország ezt követően karbonsemleges lett, ugyanis klímavédelmi projektek támogatásával ellentételezte az operatív működéséből származó üvegházhatású-gázkibocsátási értékét.