Az operatív lízing lényege, hogy az autó nincs annak a tulajdonában, aki használja, ezért a futamidő végén visszakerül a tulajdonoshoz. Ebből következik, hogy
a használója nem fizeti ki az autó teljes vételárát, helyette csak a használat arányában fizet, és még önerőre sincs szükség, a bérleti díj pedig egyből elszámolható költségként, szemben a nehézkes amortizációval.
A gépjárművek szervízelési és téli-nyári gumicseréit sem a használója, hanem az autó tulajdonosa intézi.
Az Autopro.hu cikke nyomán most a lízing szakértője, a LeasePlan tollából ismertetjük a 7 leggyakoribb tévhitet az autólízinggel kapcsolatban.
Dehogynem! Nincs induló költség, és az autó beszerzési árának ÁFA-ja is megtakarítható, a bérleti díj után járó forgalmi adó pedig a használat arányában visszaigényelhető.
A jármű üzemeltetésével kapcsolatos költséget gyakran nem veszik figyelembe a cégvezetők, csak összeadják a havi bérleti díjakat és összevetik az autó árával.
Forintalapú finanszírozással és állandó kamattal a havidíj fix és kiszámítható. Minden más költséget a lízingbe adó visel.
Nincsenek járulékos ügyintézések és kiadások. Bár az operatív lízing díjának kiszámolása első ránézésre bonyolultnak tűnhet, a végeredmény azonban jól érthető és átlátható.
A márkafüggetlen flottakezelők segítségével bármely gyártó bármelyik modellje igénybe vehető, és létezik akár már egyhónapos bérleti konstrukció is.
Az apró betűs részektől, a könyvelési problémáktól és a flottakezelővel kapcsolatos aggodalmaktól megmenthet egy megfelelően megválasztott, szakértő lízingpartner.
A flottaszerződés lehet olyan, hogy a szerződés lejártakor a cég versenyképes áron megvásárolhassa az autót, így már a lízing alatt is a sajátjának érezheti bérlője a gépjárművet. De sokan inkább a lízingelés szabadságát élvezik, amikor kedvükre cserélhetnek autót bármikor, annak megvásárlása nélkül.
Cikkünk forrása az Autopro.hu írása volt, amely további részletekkel is szolgál a témában.