A tervezett terminál a hajók mellett közúti járművekkel és vasúton is megközelíthető lesz, és várhatóan 2019 végére mód nyílik majd a cseppfolyós földgáz (LNG) átfejtésére a három szállítási mód mindegyike között.
A kivitelezési tender majdani nyertesének egy vízi és egy szárazföldi LNG-tárolót, valamint egy átfejtő egységet kell megvalósítania.
Az úszó platform hajók LNG-töltését biztosítja majd, a szárazföldi tartályokhoz kapcsolódó kutakon pedig tehergépjárművek vételezhetnek cseppfolyós, illetve sűrített földgázt (CNG).
A cikk szerint a projektnek egyelőre nem része egy olyan visszagázosító, amely által vezetéken lehetne továbbítani a földgázt. Az viszont megoldható lesz, hogy az LNG-t tehergépjárművekkel tovább szállítsák az ország más dunai kikötőibe, illetve töltőállomásokra.
A 2,2 milliárd forintos költségvetéssel megépülő csepeli LNG-terminál 85 százalékos uniós és 15 százalékos hazai támogatásból valósul meg - írta a Világgazdaság.