Az Ericsson budapesti kutatás-fejlesztési központja által kidolgozott megoldás (Ericsson Expert Analytics - EEA) valós időben méri az általános szolgáltatási minőséget, és képes a több ezer, különböző forrásból származó adat fogadására és feldolgozására. A megoldás kifejlesztésének költségét az Ericsson üzleti titokként kezeli.
A T-Mobile az Ericsson megoldásával felügyeli az összes mobil adatszolgáltatását, beleértve például a kommunikációs szolgáltatásokat és a mobil szélessávot is, és
képes a hagyományos eszközöknél gyorsabban és nagyobb pontossággal azonosítani a problémákat.
Budapesten készült az a prototípus, amelyből több évig tartó folyamatos fejlesztői és innovációs munka eredményeként létrejött az EEA, amely az Ericsson egyik kiemelt terméke és egyben analitikai platformja. A budapesti központ mára az EEA globális fejlesztői központja lett.
A megoldás bevezetése több száz műszaki felhasználót szolgál ki, a T-Mobile pedig tervezi a szolgáltatás kibővítését a teljes szervezetére,
így például az ügyfélszolgálatra, az üzemeltetésre, az eszközök működésének, illetve a dolgok internetének (IoT) elemzésére, valamint a marketing területén.
A magyarországi vállalatnak 2000 dolgozója van, a kutatás-fejlesztési központban 1400-an dolgoznak, többségük magasan képzett mérnök és informatikus. Az Ericsson budapesti kutatás-fejlesztési centruma Magyarország egyik legnagyobb ilyen jellegű infokommunikációs központja.