A kínai cég az egyik leggyorsabban fejlődő vállalat, és már a közeljövőben kihívója lehet az akkumulátorok piacát uraló dél-koreai társaságoknak, mint az LG Chemet és a Samsung SDI.
A hírek szerint a tőzsdére készülő vállalat akkora üzemet építene, amelynek kapacitásával a legnagyobb gyártók közé lépne elő. A vállalat Kínában is új telephelyet húzna fel, állítólag már a Toyota, Nissan és a Honda is fontolóra vette, hogy a jövőben onnan rendelje az elektromos járműveihez szükséges akkumulátorokat. Nem titok az sem, hogy
a távol-keleti gyártóknak azért fontos az európai jelenlét, hogy helyben tudják kiszolgálni a kontinens autógyárait.
Ha a CATL Magyarország mellett teszi le voksát, azzal nemcsak a vállalat járna jól, hanem az ország is nagyot lépne egyet előre azon az úton, amely Európa akkumulátor-gyártó nagyhatalmává teheti.
Emlékezetes, hogy az egyik nagy gyártó, az SK Innovation Komáromot választotta új gyárának helyszínéül tavaly novemberben. Ahogy az Origo megírta, a beruházás értéke nagyjából 200 milliárd forint körül várható, és gyártókapacitása évente akár 200 ezer autó számára is elegendő lesz.
A Samsung pedig Gödre hozott nagyberuházást, ahol 100 milliárd forintot költenek el, 600 munkahelyet teremtve. Ott egy korábban már megépített üzemet alakítottk át az új gyártási céloknak megfelelően.
A CATL-nál úgy látják, a koreai vállalatok sikereiket az olcsó árakkal érték el, ők viszont a technológiai innovációval akarnak helyt állni a versenyben.
A cég nagy lehetőségeket lát az európai piacban, elsősorban a BMW igényeinek kiszolgálásában. A Volkswagen pedig már korábban megállapodott a vállalattal arról, hogy Kínában gyártott modelljeikbe a CATL szállítja az akkumulátorokat.