Március hónapban több áruházlánc bevezette illetve bevezeti a tiltást Angliában.
Erősen korlátozzák a 16 éven aluli gyerekek energiaital vásárlását az angliai kiskereskedelmi áruházakban. A lépés egy felvilágosító kampány eredményének, és a szektor önszabályozásának tekinthető.
A kezdeményezéshez csatlakozott az Aldi, a Lidl, a Tesco, a Sainsbury's, valamint a Co-op és az Asda üzletei is.
Legutóbb egy gyógyszertárlánc, a Boots jelentette be, hogy üzleteiben érvényesíti az eladási tilalmat.
A Tesconál március 26-tól lép életbe a változás, a többi áruházlánc üzleteiben azonban már március első napjaiban megtörtént. Az energiaital definíciója ebben az esetben az, hogy literenként 150 milligrammot meghaladó koffeint tartalmaznak.
A kezdeményezéssel a gyermekek egészségét akarják védeni a túlzott koffein- és cukorfogyasztástól.
Az Egyesült Királyságban sokan kampányolnak azért, hogy a brit vezetés központilag, országos területi hatállyal tiltsa be az energiaitalok forgalmazását. Sokan az egészségügyi kockázatok mellett megemlítik azt is, hogy a túl sok energiaitalt fogyasztó diákok „felpörgött" viselkedése még az iskolai tanórák megtartását is megnehezíti.
A mostani kampányban több híresség is részt vett, többek között a népszerű celebséf, Jamie Oliver is.