A következő néhány évre mind a Lidl, mind az Aldi, jelentős növekedést tervezett be, mind egységeik számait, mind piaci részesedésüket tekintve - derül ki a Reuters beszámolójából. A meg nem erősített hírek szerint, a Tesconál már dolgoznak egy új, más néven indítandó és a jelenlegitől eltérő formátumú diszkontlánc indításán, amivel megállítanák a törekvőket.
Úgy tűnik, a német láncok komolyan gondolják a vásárlókért folytatott harcot. Az Ald idén év végéig 1 milliárd fontot (több mint 350 milliárd forint) költ el az Egyesül Királyságban, a Lidl pedig 2017-től kezdődően, ennek közel másfélszeresét.
A német hátterű versenyzőket még a brexit sem riasztja el.
Az Aldinál úgy számolnak, hogy 2022 végére 1000 egységet fog számlálni brit hálózatuk, ami jelentős bővülés a mostani 762-höz képest.
A Lidlnél ennél is nagyobbat álmodnak:
a 710 üzletüknek akár megduplázását is elképzelhetőnek tartják öt év alatt.
Ha a terveik teljesülnek, a két lánc együttesen 15 százalékos piaci részesedéssel bír majd a 200 milliárd fontos piacon 2020-ra, a mostani 12 százalék helyett.
A Sunday Times értesülései szerint, a Tesconál arra készülnek, hogy egy új márkával, a Tesco áruházaitól eltérő formátummal állísák meg a Lidlt és az Aldit.
Értesülések szerint, a koncepció középpontjában az áll, hogy
az új diszkontlánc főként olyan termékeket kínálna a vásárlóknak, melyeket olcsóbban tudnak adni konkurenseiknél.
A Tesconál nem kommentálták ezeket a lapértesüléseket.
A kiskereskedelmi lánc, bár jelenleg a brit piac 28 százalékát birtokolja, sokkal lassabb ütemben növekszik, mint a német versenytársak.