Minden kényelmi szolgáltatást biztosít útjain egy nemrég indult amerikai utazási iroda utasainak. Egyetlen egy – vagy, nézőponttól függően, kettő – dolgot kivéve: a telefon és az internet használata határozottan tilos az utazóknak. A cégnél úgy gondolják, pihenni, kikapcsolódni, új helyeket megismerni csak akkor lehet, ha az utasok nem a kütyüket nyomogatják egész nap – számol be a Marketwatch.
Úgy tűnik, a cég koncepciója nem hogy elhibázott, hanem egyenesen sikerre ítéltetett. Első útjaik férőhelyei pillanatok alatt beteltek, annak ellenére, hogy egyáltalán nem olcsón kínálják szolgáltatásukat. Prágába 1600 dollártól, Lisszabonba 1500 dollártól visznek el 10 napra egy embert, egy 7 napos thaiföldi útért pedig 9000 dollárt kell fizetni.
S közben még telefonálni sem lehet.
A cég ugyanis nem csak egyszerűen kikapcsoltatja az okostelefonokat, tableteket induláskor az utasokkal, hanem be is gyűjti azokat, és csak az út végén adja vissza a készülékeket.
Az utasok a kirándulások időtartamára egy, csak a legalapvetőbb funkciókat biztosító telefont kapnak kézhez.
Ezt csak előre lementett számok, vagy vészhelyzeti hívásokra használhatják.
Felmérések támasztják alá, hogy az emberek jelentős részének valódi, komoly kihívást jelent az, hogy le tudja magát „kapcsolni a hálózatról", és ne böngéssze kényszeresen a híreket vagy a közösségi média felületeit. Egy friss jelentés szerint, csak az utazók 37 százaléka tudja teljesen mellőzni a kütyük matatását a kikapcsolódást szolgáló utazása alatt, és több mint a felük úgy érzi, a vakáció ideje alatt sem hanyagolhatja teljesen a munkát.
Úgy tűnik tehát,
sokaknak külső segítségre van szükségük ahhoz, hogy az utazás valóban a pihenésről és az élményszerzésről szóljon.
A cégnél azt mondják, utasaik között egyetemistáktól kezdve a nyugdíjasokig bezárólag, minden korosztállyal találkozni: sokan vannak azok, akik kerül amibe kerül, de
alávetik magukat a digitális detoxikálásnak.
Az utazási irodánál azt ígérik, útjaik során – a kütyük nyomkodása helyett – más, lassan elvesző élményekre tehetnek szert az utazók, ideértve azt is, hogy a telefonok babrálásának helyébe a csoporttagok közötti kommunikáció lép.
Nem ez az egyetlen vállalat, amely üzleti lehetőséget lát abban, hogy segítséget nyújt a hálózatról való leszakadáshoz. Mexikóban egy tengerparti üdülőhelyen egyáltalán nincs wifi, sem telefonhasználati lehetőség. Egy New York-i hotel pedig plusz szolgáltatási díjat kér a vendégektől azért, hogy azok az ott tartózkodás idejére telefon-mentesíthessék magukat. Ebben az esetben a hotel megőrzi a készülékeket, és kijelentkezéskor megtisztítva adja azokat vissza.