A globális terjeszkedés a fő oka annak, hogy az Egyesült Államokban ilyen nagy számban szűnnek meg a Subway éttermek. Tavaly már 800 szendvicsezőt zárt be a vállalat, idén pedig újabb 500 követi. A boltbezárásokat azonban a vállalat azzal ellensúlyozza, hogy a világ más pontjain sorra nyilnak az új Subway éttermek.
A tervek szerint a Subway globálisan ezer éttermet fog nyitni, olyan országokban, mint Mexikó, az Egyesült Királyság, Kína és India.
A vállalat szóvivője elmondta a CNBC-nek, hogy Észak-Amerikában ugyan már kisebb részben vannak jelen, mint a világ többi részén, azonban így is jelentős bevételt termelnek ebben a régióban. Hozzátette, hogy minden Subway étterem franchise tulajdonban van és a cég igyekszik elérni, hogy mindenütt a megszokott minőséget nyújtsák a betérőknek.
A Subway-nek jelenleg 40 ezer szendvicsezője van világszerte, ezzel a számmal pedig bőven megelőz olyan márkákat, mint a McDonald's, vagy a Starbucks. Viszont az utóbbi időben feljöttek a riválisok is, többek között a Chipotle és a Panera Bread,
ahol az étkezés mellett megejthetik az élelmiszervásárlást is a vendégek.
A Subway is szeretne változtatni és többféle új szolgáltatást szeretnének kínálni a vásárlóknak, ezért egy új üzletet terveznek és átalakítják az éttermek dizájnját is. Megjelennek a világosabb színek, a jobb világítás és a kényelmesebb bútorok.
Az új éttermek már az új arculat szerint épülnek, a régieket pedig fokozatosan alakítják át. Fontos volt úgy átalakítani a helyeket, hogy a vásárlók lássák, milyen friss alapanyagokat használnak a szendvicsekhez, így ugyanis sokkal csalogatóbb az étel. A korral is haladni kell, ezért már a digitális rendelés is lesz az új helyeken.
A dizájn elemek és a modernizálás mellett a Subway menüje is változni fog és több újdonság is felkerülhet az étlapra.