A reklámértékesítés az első negyedévben "nagymértékben hozzájárult" a vártnál nagyobb nyereségéhez, mondta Brian Olsofsky, az Amazon pénzügyi vezetője . „Úgy gondolom, a reklámipar egy újabb fényes lehetőség a számunkra" – nyilatkozta Olsofsky.
A Facebooknak és a Google-nak van miért aggódnia"
– mondta a Business Insidernek Joe Egan, aki a WPP marketing vállalt tulajdonában lévő Mindshare üzleti vezetője.
A Facebook és a Google uralja az online hirdetési tevékenységeket, és némely becslés szerint
a digitális reklámok növekedése idén akár 80 százalék is lehet.
De egyre több vásárló inkább az Amazon felületén keres, ha valamit szeretne vásárolni, mintsem a Google oldalán, és ezt több marketing tevékenységgel foglalkozó cég is felismerte és kihasználta.
Az Amazon arra összpontosít, hogy segítse a hirdetőket márkájuk felépítésében és új termékeik bevezetésében, és abban reménykedik, hogy az ilyen jellegű reklámok bevezetése a vásárláskor segít majd az ügyfeleiknek – magyarázta el Olsofsky.
Az Amazon azt tervezi, hogy továbbra is segíti a növekvő hirdetési felületeket, de igyekszik egyensúlyban tartani a vásárlási ajánlatokkal, hogy a fogyasztók hasznosnak találják, de mégse zavarja vásárlási élményüket.
„Lehetséges, hogy a jövőben a videó szolgáltatásunkban is megjelenhetnek reklámok, de egyelőre ezt a lépést még nem tesszük meg" – fejtette ki Olsofsky utalva a cég Prime szolgáltatására, ahol videók, élő közvetítések és kedvezményes vásárlási lehetőségek is megtalálhatóak. Az Amazon Video ráadásul a jövőben igazán nagy dobásra készül, mivel megvásárolta a jogokat a Gyűrűk ura történeke tévés adaptációjához.
Ugyanakkor a cég pénteken bejelentette, hogy az Amazon Prime szolgáltatás előfizetői díja körülbelül húsz százalékkal fog emelkedni az amerikai felhasználóknak.
A korábban 99 dolláros (25 ezer forint) éves szolgáltatás díjat 119 dollárra (31 ezer forint) emelik – a legutóbbi drágulás 2014-ben volt.
Múlt héten a cég alapítója és vezérigazgatója, Jeff Bezos nyilvánosságra hozta a részvényeseinek küldött éves levelében, hogy több mint 100 millió Amazon Prime előfizetője van a cégnek.