A bejegyzés lényegében arról szól, hogy egy startup mindig ismeretlen úton jár, mert ha nem így tenné, nem lenne esélye a sikerre. Terv persze kell, még Kolumbusz Kristófnak is volt, de nem szabad túl messzire terveznünk, mert azt átírja majd előbb-utóbb a valóság.
Ennél sokkal fontosabb az üzleti modell vagy a partner stratégia.
Az Szta.hu blogja szerint az üzleti stratégia és üzleti terv a tőkebevonáshoz elengedhetetlen, továbbá fel kell készülni a váratlan helyzetekre is. A terv pontossága kevéssé fontos, az élet úgyis felülírja majd.
Ebben a bejegyzésben Balogh Péter leírja, hogy rendszeresen találkozik elakadt státuszú startupokkal, ahol nincs pénz a kész termék piacra vitelében. A „Meddig érdemes elmenni?" kérdésre általában az a válasz, hogy amíg a befektető pénze el nem fogy.
A tanácsadó szerint azonban csak akkor van vége, ha feladjuk a küzdelmet és a hitet.
Az Szta.hu blogja szerint a cégalapítás szükségszerűen kockázatvállalással jár. A vállalkozóknak tisztában kell lenni a különböző eshetőségekkel, és el kell fogadniuk azt is, ha a fogyasztók nem úgy reagálnak a termékre, szolgáltatásra, mint ahogy azt remélték. Még a kudarcnál is fontosabb, hogyan reagál a cégvezető a kudarcra, mikor tanul a hibáiból és mikor adja fel. A legnagyobb sikereket általában azok érik el, akik valóban mernek kockáztatni és kitartóan dolgoznak a céljaikért.