A Prevaat egy olyan új közösségi oldal lenne, ahol a lényeg éppen abban rejlik, amiben a Facebook most a leggyengébb:
még maguk az üzemeltetők sem látnák, hogy ki mit oszt meg a hálózaton, az adatokat ugyanis már a felhasználótól kezdve titkosítanák.
Az oldal elkészítése 1 millió dollárba kerülne, amire közösségi finanszírozást indítottak. Az összeget két hónap alatt kell elérni, most 56 adományozótól 2300 dollárnál tartanak. A közösségi finanszírozási kampány mellett befektetőkkel is tárgyalnak.
Az új oldal üzleti koncepciója abban különbözik majd a Facebook-étól, hogy eleve nem lehetne üzleti célra felhasználni a felhasználók adatait,
ami azért jelent fontos különbséget, mert a titkosítást természetesen a Facebook is megvalósíthatta volna, csak az üzleti érdekei alapján nem akarta.
Ezt a problémát nem elsősorban szabályozással kell megoldani, hanem technológia segítségével
– mondja Szilva Eszter, a Tresorit pr menedzsere.
Persze hosszabb távon a Prevaat sem úszná meg a hirdetéseket, ha nem szeretne pénzt kérni a felhasználóktól, de itt a hirdetők nem tudnának visszaélni az adatokkal, másrészt később pénzért eltüntethetők lennének a hirdetések a felhasználók részéről.
A Prevaat gazdái úgy gondolják, hogy bár sok nagy cég belebukott a Facebook alternatívájába, de egyik sem használt végpontok közötti titkosítást, amiben a Tresoritnek viszont 6 éves tapasztalata van, sőt a titkosítási technológiában a Tresorit ott van a világ élvonalában is.