Katherine Hogan úgy döntött, hogy tanulmányai végén elköltözik Bostonból New Yorkba. A 24 éves lány tudta, hogy nem lesz egyszerü munkát találni, ezért minden lehetséges eszközt megragadott, hogy minél hamarabb álláshoz jusson.
Köztudott, hogy az álláskeresés során minél több helyen, platformon próbálkozik a jelentkező, annál nagyobb esélye lesz megtalálni a számára legmegfelelőbb állást. A randizós alkalmazásokra építő egyszerű rendszer segítségével pedig még több professzionális kapcsolatot lehet kiépíteni.
Adam Kleinbaum, a közösségi média struktúrájának szakértője a világhírű Tuck School of Businessen tanít, a Dartmouth Universityn. Véleménye szerint azok, akik széleskörű közösségi profillal rendelkeznek inkább esélyesek előléptetésre, vagy sokkal jobb elbírálást kapnak egy jelentkezésnél, mint társaik.
Hozzáeszi, hogy bizonyos szektorokban akár magasabb bónuszokat is fizetnek nekik.
Most pedig egy tucatnyi alkalmazás próbálja megváltoztatni azt, ahogyan az álláskeresők böngésznek a lehetőségek között. Az év elején a Tinder - amelynek a mintájára épülnek ezek az álláskereső alkalmazások - bejelentette, hogy elindítja Ripple nevű applikációját. A Ripple segítségével a felhasználók jobbra vagy balra húzhatják a számukra szimpatikus, vagy éppen nem tetsző szakmabélieket.
A Bumble Bizz már 2017-ben elindult és nagyon hasonló elven működik, azonban ők a női felhasználókra fókuszálnak.
A piacon talán a Shapr van jelen a legrégebben. Ezt az alkalmazást egy népszerű francia randioldal készítői álmodták meg. A Shapr limitálja a napi húzások számát, ezzel pedig próbálják a minőségi kapcsolatokat a mennyiség elé helyezni. Az alkalmazás jelenleg 1 millió felhasználóval büszkélkedhet, de folyamatosan növekszik.
Csak februárban 100 ezeren csatlakoztak a Shaprhez.
A 25 éves Greg Frank a kanadai E2 Adventures alapítója, amely egy oktatással foglalkozó nonprofit szervezet. Azután regisztrált a Shaprre, miután testvégre az alkalmazás segítségévek szervezett meg egy megbeszélést Kanada legnagyobb bankjának vezérigazgatójával. Ekkor arra gondol, hogy itt valóban minőségi emberekkel lehet megismerkedni.
Amióta Frank használja a Shaprt azóta elmondása szerint nagyjából 15-20 emberrel találkozik havonta. Mivel a startupja gyakran szervez szakmai kirándulásokat, az alkalmazást részben arra használja, hogy olyan szektorokban tudjon megismerni embereket, amelyeket később bemutathat a diákjainak. Elmondta, hogy legutóbb egy gyógyszerészetben dolgozó felhasználóval találkozott egy kávéra, aki később meghívta gyárlátogatásra is, hogy jobban megérthesse az iparág működését.
Az emberek kezdenek rájönni, hogy a Facebook, a Tinder és az Instagram kapcsolatok nem jelentenek sokat a való világban, ezért próbálják megtalálni azokat a hasonlóan gondolkodókat, akik az üzleti életben adhatják meg a kapcsolati tőkét. Sokan egyre inkább a minőségi kapcsolatokat helyezik a mennyiség elé, ezzel pedig komoly változás indul el a közösségi médiában.