Ehhez alapvetően két tényezőt szokás figyelembe venni: az alkalmazottak számát és az éves forgalmat. Ez alapján dől el, melyik cég milyen kategória. Ez üzleti értelemben jó felosztás, de marketing szempontból nem biztos, hogy sokat el fog mondani - írja Berényi Konrád online marketing tanácsadó a Digital Hungaryn.
Egy olyan cégben, ahol a vásárlók partneri cégek, a marketinges folyamatok nem a megszokott módon működnek, nincsenek felelősök például. Viszont egy néhány fős cégnél, amely magánszemélyeknek, vagy folyamatosan cserélődő céges vevőkörnek értékesít, egy marketinges tényleg marketinges, azaz felelős az értékesítésért.
Így sem a forgalom, sem a létszám nem ad egyértelmű támpontot.
De ez még egy webáruháznál is így van, hiszen ha a tulajdonos kiszervezi a feladatokat, akkor egymaga koncentrálhat a marketingre.
Berényi Konrád ezért azt javasolja, hogy a cégekből aszerint célszerű csoportokat alkotni, hogy a marketinggel kik és hányan foglalkoznak, illetve az ügyvezető foglalkozik-e a marketinggel, netán egy alkalmazott.
Lényegében három nagy kategória alakítható ki ezen szempontok alapján:
Ha olyan szolgáltatást értékesítünk, mely a kkv-knak szól, érdemes tisztában lenni ezekkel a kategóriákkal. Míg egy ügyvezetővel akár szóbeli előkézítéssel is meg lehet állapodni közvetlenül, addig egy marketinges biztosan sok előkészítőt anyagot fog elvárni, ugyanakkor pontosabban is tudja, hogy mire van szüksége.