A Tőzsdefórum.hu-n olvasható írás összefoglalja az öt legfontosabb szempontot, amelyet már az üzlet tervezése során érdemes figyelembe venni.
Az exit stratégiát érdemes a befektetők bevonzásához, a beszerzés felfuttatásához vagy akár a partnerkapcsolatok kiépítéséhez igazítani.
Fontos a magánélet leválasztása az üzletről. Emellett nem lehet mindent egyedül csinálni, így fontos a jó csapattársak, netán utódok megtalálása, kinevelése is.
A stratégiai csapat felvételének és a szervezeti döntések meghozatalának a személyes kilépési célkitűzéseinkkel kell összhangban lenniük.
Cél, hogy a cégünk egyre értékesebbnek és egyre vonzóbbnak tűnjön a fogyasztók és a piac legfontosabb szereplőinek szemében.
Az üzletből való kilépés nem feltétlenül a vég. Még az is lehet, hogy ez jelenti majd az kezdetét valami újnak, valami jobbnak. Az exitálás utáni vagyonunk egy részét fordíthatjuk jótékonysági célokra, vagy kidolgozhatunk egy új tervet, amivel jobbá tehetjük a világot.