A legújabb technológiákat használók, illetve az irántuk érdeklődők jellemzően városi, diplomás, magas keresettel rendelkező fiatalok, míg az elutasítók táborába elsősorban az 50 évnél idősebb, kisebb településen élő emberek tartoznak - derül ki a Cofidis országos reprezentatív kutatásából.
A magyarok nagy többségének, 80 százalékának a fintech mint fogalom még mindig ismeretlen.
Sokan hallottak viszont az olyan megoldásokról, mint a mobilos fizetés (57 százalék), a videós azonosítás (41 százalék) vagy a virtuális pénzzel történő fizetés (39 százalék). Az online hitelfelvétel lehetőségéről személyes ügyintézés nélkül 38 százalék, a mobiltelefonnal történő biztosításkötésről 32 százalék, az aktuális ügyintézés online nyomon követésének lehetőségéről 29 százalék tud.
A fintech (digitális pénzügyi megoldások - új pénzforgalmi szolgáltatók) megoldások általános előnyei közül a legtöbben azt emelték ki, hogy gyors (43 százalék), bankoktól függetlenül is használható (34 százalék), mindig kéznél van (34 százalék) és rugalmas (31 százalék).
A hátrányok között a válaszadók azt említették, hogy nem helyettesíti a személyes ügyintézést, tanácsadást (47 százalék),
félnek attól, hogy csalók is hozzáférhetnek az adatokhoz (46 százalék), és attól is, hogy nem úgy működik, ahogy azt mondják (38 százalék).
A válaszadók harmada semmit nem talál, ami bizalmat ébresztene benne ezen megoldások iránt.
A bizalmat leginkább az tudná erősíteni, ha garancia volna arra, hogy biztonságban vannak az adatai (37 százalék), hogy a szolgáltatás valóban úgy működik, ahogy mondják (34 százalék), illetve mindent el lehet vele intézni, amit személyesen is (23 százalék).
A válaszadók hitelesebbnek látják, ha banknak van ilyen szolgáltatása, nem független cégnek.