A világ felső vezetői összességében viszonylag pozitívan szemlélik a világgazdaságot, éppúgy, mint saját országuk általános kilátásait. Optimizmusukat emellett józan realizmus csillapítja: 55 százalékuk szerint csupán minimálisan emelkednek majd üzleti tevékenységeik bevételei.
A vezérigazgatók 38 százaléka szerint vállalatukat újra kell pozícionálni ahhoz, hogy megfelelhessenek az Y-generáció elvárásainak.
A jelenlegi geopolitikai környezet fényében aligha meglepő, hogy az idei évben a territorialitás, vagyis a területiség elvének visszatérését jelölték meg a növekedés első számú gátjaként.
Egyértelmű, hogy 2018-ban és a jövőben csak akkor érhető el növekedés, ha a cégek első számú emberei képesek lesznek egyszerre találékonyan és reálisan fellépni
– mondta Bill Thomas, a KPMG International elnöke.
A vezérigazgatók 90 százaléka bízik a saját vállalata növekedési kilátásaiban (7 százalékpontos emelkedés 2017-hez képest), ugyanakkor mindössze 37 százalékuk tervez 6 százaléknál nagyobb létszámbővítést a következő három év során (10 százalékpontos csökkenés). 55 százalékuk szerény, 2 százalék alatti bevételgyarapodást jósol a következő három évre.
A vezérigazgatók soha nem látott lelkesedéssel támogatják a digitális platformot: az adatok védelmét és az ügyfelek bizalmát egyaránt személyes ügyként kezelik.
A közvélekedéssel ellentétben 62 százalékuk úgy véli, a mesterséges intelligencia több munkahelyet fog teremteni, mint amennyit eltöröl.
A vezérigazgatók 59 százaléka a gyors reagálás képességét tekinti az új gazdaság legfontosabb értékének: aki lassú, hamarosan lehúzhatja a rolót. Több mint felük (51 százalék) kevésbé bízik a történeti adatokon alapuló prediktív elemzések pontosságában, és mindenekelőtt a közösségi csatornákat tekintik elsődlegesen megbízható forrásnak. 67 százalékuk beismerte, hogy az elmúlt három évben hozott olyan stratégiai döntést, amelyben adatalapú meglátások helyett saját ösztöneire hallgatott.