India nagyon árérzékeny ország, ezért fontos lesz, hogy a Hyperloop olcsóbb tudjon lenni a repülésnél. A Virgin Hyperloop One vállalatot a brit milliárdos Richard Branson is támogatja már a kezdetek óta. A Hyperloop célja egy olyan gyors és hatékony közlekedési hálózat kiépítése, amely versenyképes a repüléssel, mindezt úgy, hogy olcsóbb jegyárakat tud kínálni.
Azonban hiába lesz olcsóbb, mint a repülés, a vonatokkal nem tud majd versenyezni és valószínűleg továbbra is a vasút marad a legolcsóbb közlekedési forma, ezt pedig Harj Dhaliwal, a Hyperloop indiai ügyvezető igazgatója is megerősítette egy interjúban.
A los angelesi székhelyű vállalat mágneses lebegtetésű technológiát használ, és ezzel a jövőben képesek lehetnek a repülőkéhez hasonló sebességet elérni. Branson már régóta próbálja eladni az ötletet az indiai hatóságoknak azzal érvelve, hogy a Hyperloop megoldhatná India infrastrukturális problémáit.
A Hyperloop One, a cég prototípusa már megkezdte a teszteket Nevadában, ahol óránként 240 mérföldes sebességet tudott elérni. A tervek szerint 2021-ig már három vonalon fog cirkálni a jövő járműve.
A futurisztikus közlekedési forma ötletét még Elon Musk vázolta fel 2013-ban, azóta viszont több startup is komoly figyelmet kapott a befektetőktől, és néhány koncepció már most a megvalósítás küszöbére érkezett. A Hyperloopnak olyan támogatói vannak, mint a a Virgin Group, vagy éppen a Sherpa Capital.
Branson még februárban aláírt egy megállapodást Mumbai városával és ennek alapján megkezdődhet a Mumbai és Púna közötti Hyperloop hálózat kiépítése.
A vállalat azt ígéri, hogy 25 percre csökkentené az utazási időt a két város között. Az első járat 2025-ben indulhat, két évvel azután, hogy Indiában átadják a Mumbai és Ahmadábád közötti szupervasutat.
Sikerhez azonban olcsóbbnak kell lennie, mint a repülés. Egy turistaosztályra szóló jegy a Púna és Mumbai közötti járatra 150 dollár körüli összegbe kerül, egy elsőosztályú vonatjegy pedig nagyjából 15 dollárba erre a 90 kilométeres útra.
A Hyperloop csak úgy szállhat versenybe, ha az átlag indiaiak számára elfogadható áron biztosít utazást.
A Hyperloop végső célja, hogy egy nemzetközi hálózatot építsen ki és akár ezer kilométert is tudjanak utazni az ügyfelek a kapszuláikban. Addig viszont fokozatosan haladnak a kiépített távok növelésével.