Az Auroránál nem csak azt számolták ki, mennyit buknak a fosszilis hordozókon a vállalatok. Azt is megadták, szerintük melyik évben jön el a fordulópont, amikortól már bizonyosan a lassú leépülés vár a benzingőzős meghajtásokra és az azt kiszolgáló iparágakra.
Az Aurora forgatókönyvében a következő bő két évtizedre az elektromos meghajtás robbanásszerű elterjedését valószínűsíti, mely együtt jár az infokommunikációs technológiák további fejlődésével és a megújuló energiaforrások kiaknázásának nagyarányú elterjedésével. Ez tehát – az e-autók szempontjából – egy optimista forgatókönyv, és legalább annyira vészjóslóan hangzik az olajipar számára, míg a földgázkitermelésben érdekeltek némileg fellélegezhetnek.
Az elemzőnél 2040-ig modellezték az energetikai változásokat. Ez az az év, melyben vagy melynek környékén az elektromos autók elterjedése és nem utolsó sorban az olaj iránti kereslet visszaszorulása
már vélhetően nem lesz megfordítható globálisan.
A tanulmány főbb megállapításai arra az esetre, ha az abban vázolt forgatókönyv valósul meg:
Az előrejelzések kapcsán a legnagyobb kérdőjel az e-autók számában van. Más előrejelzések akár ennek duplájával, vagy épp ennek töredékével kalkulálnak.
Mindenesetre az Aurora úgy számol, hogy
a kőolajból származó bevételek 2016-tól évente egy-másfél ezer milliárd amerikai dollárral csökkenek globálisan.
Így a teljes bevételkiesés a fosszilis hordozókra építő iparágakban működő társaságoknál a különböző tényezőknek köszönhetően 2018 és 2014 között összesen 21 ezer milliárd dollár lesz.
Ez a felfoghatatlan nagyságú összeg bevételkiesésként sok mindennek köszönhető, nemcsak az árcsökkenésnek, hanem annak is, hogy minden várakozás szerint az elektromos járművek előállítási költsége fokozatosan csökken, ami elősegíti elterjedésüket.
Az Auroránál elismerik, forgatókönyvük optimista, a következő két évtizedben pedig az is kiderül, indokolt volt-e az optimizmus az e-járművek elterjedése és az olaj fontosságának visszaszorulásával kapcsolatban.
Azt is hozzátették, ezeket a változásokat
a technológiák fejlődése és azok gazdasági racionalitása fogja inkább elhozni, és nem annyira a kormányzati politikák eredményeként állnak majd elő.
Az olajipar szereplői előtt is ismert, a legtöbb elemző milyen jövőt vizionál tevékenységüknek. Nem véletlen, hogy a legnagyobbak szinte mindegyike, így például a Shell és a BP is így vagy úgy, de jelen van az elektromos járművek fejlesztésében, az akkumulátorok gyártásában vagy épp a megújuló energiák szektorában.