A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
1
HUNMagyarország
09:00KézilabdaBrazília-Magyarország
HUNPongrácz Bence
10:30CselgáncsIsmael Alhassane-Bence Pongracz
HUNPásztor Flóra
10:55VívásFlora Pasztor-Jacqueline Dubrovich
HUNAndrásfi Tibor
12:50VívásRuben Limardo-Tibor Andrasfi
HUNFucsovics Márton
13:30TeniszMarton Fucsovics-Rafael Nadal
HUNMarozsán Fábián
15:00TeniszFabian Marozsan-Ugo Humbert
HUNHámori Luca
17:22ÖkölvívásGrainne Walsh-Ana Hamori
HUNMagyarország
19:30VízilabdaFranciaország-Magyarország
NyílNyíl

A kőszállító e-dömper, ami megtermeli az elhasznált energiát

elektromos dömper emining bányászat
edömper
Vágólapra másolva!
Munkába állt a svájci eMining nevű cég és ottani egyetemek összefogásával fejlesztett elektromos dömper. Az 58 tonna tömegű fejlesztés nemcsak a világ jelenleg legnagyobb elektromos autója. A különleges fejlesztés képes megtermelni az energiát, amit elhasznál.
Vágólapra másolva!

Az E-Dumper, azaz az elektromos dömper 58 tonna súlyából 4,5 tonna az akkumulátor. A 700 kilowattóra kapacitású egységbe az energia – egy különleges technológiai megoldás révén – a jármű fékezésével kerül be.

Az elektromos dömper Forrás: emining.ch/andreas sutter

Mire leér, feltöltődik

A különleges jármű elve az, hogy mire kövekkel megrakodva leér a hegyről a feldolgozó telephelyre, a fékenergia termeléssel meg is termeli azt az energiamennyiséget, ami a következő fordulóban a feljutáshoz kell.

Így egyetlen műszak alatt, a jármű összesen mintegy 200 kilowattórányi energiát termel.

A hátsó kerekeket egy brutális, 800 lóerős villanymotor hajtja, a hidraulikus rendszerek működtetéséért egy 272 lóerős másik motor felel.

Jelentős kibocsátást takarít meg

Az elektromos meghajtással közel évi 50 ezer liter gázolaj és 130 tonna szén-dioxid kibocsátás takarítható meg.

A jármű további különlegessége, hogy az akkumulátorban fel nem használt energia, visszatáplálható a hálózatba.

A fejlesztés tavaly nyáron indult. Akkor az első – Komatsu vázra épülő – prototípus átalakítására több mint 1 millió dollárt költöttek, ám a tesztek meggyőző eredménnyel zárultak, így a végleges változatnál is ezeket a megoldásokat alkalmazták.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!