Az E-Dumper, azaz az elektromos dömper 58 tonna súlyából 4,5 tonna az akkumulátor. A 700 kilowattóra kapacitású egységbe az energia – egy különleges technológiai megoldás révén – a jármű fékezésével kerül be.
A különleges jármű elve az, hogy mire kövekkel megrakodva leér a hegyről a feldolgozó telephelyre, a fékenergia termeléssel meg is termeli azt az energiamennyiséget, ami a következő fordulóban a feljutáshoz kell.
Így egyetlen műszak alatt, a jármű összesen mintegy 200 kilowattórányi energiát termel.
A hátsó kerekeket egy brutális, 800 lóerős villanymotor hajtja, a hidraulikus rendszerek működtetéséért egy 272 lóerős másik motor felel.
Az elektromos meghajtással közel évi 50 ezer liter gázolaj és 130 tonna szén-dioxid kibocsátás takarítható meg.
A jármű további különlegessége, hogy az akkumulátorban fel nem használt energia, visszatáplálható a hálózatba.
A fejlesztés tavaly nyáron indult. Akkor az első – Komatsu vázra épülő – prototípus átalakítására több mint 1 millió dollárt költöttek, ám a tesztek meggyőző eredménnyel zárultak, így a végleges változatnál is ezeket a megoldásokat alkalmazták.