Minden tizedik, Ázsiában forgalomba kerülő Adidas-termék, hamisítvány a cég számításai szerint. A hamisítás egyaránt érinti az online és offline forgalmazott termékeket.
Kasper Rorsted a CNBC-nek adott interjút az első negyedéves vállalati adatok kapcsán. A német cég vezérigazgatója kifejtette, hogy a hamisítás Ázsiában akkut gondként van jelen, de véleményük szerint, az globális probléma.
Iparágunk számára ez folytatólagosan jelent hatalmas problémát
– mondta.
A vállalatvezető megerősítette,
az Adidas-termékek hamisításának becsült, 10 százalékot elérő aránya nem kizárólagosan az online vagy offline termékértékesítés problémája.
Hamis termékek egyaránt jelen vannak mind az elektronikus, mind a hagyományos bolti értékesítésben.
Az Adidas első három havi eredményei ugyanakkor meggyőzőek a vállalat teljesítményét illetően. A profit 17 százalékkal nőtt, a nettó eredmény felülmúlta az elemzői várakozásokat.
Észak-Amerikában az online eladások húzták felfelé az eredményeket, és Kínában is nagyot erősítettek.
Itt 26 százalékkal nőtt a társaság bevétele az egy évvel korábbi időszakhoz képest.
A negyedéves eredményekre a cég részvényei ugyanakkor kis mértékben, de estek a kereskedésben. A vállalat vezetősége ugyanakkor optimista. Szerintük a cég éves, árfolyamhatásoktól megtisztított bevétele, 10 százalékkal is nőhet idén. A vállalatnál a jelentős kínai kitettség ellenére sem aggódnak az amerikai-kínai kereskedelmi csörte, azaz a vámháború hatásai miatt, már amennyiben a két óriás nem tárgyalásos úton keresné a megoldást a helyzetre.