A Xiaomi nemcsak Ázsiában, hanem más kontinenseken is egyre népszerűbb márka. A kínai céget mindössze nyolc éve alapították, azonban mára megkerülhetetlen tényező lett az okostelefonok piacán.
A sikert a pekingi vállalat annak köszönheti, hogy nagyon alacsony árréssel dolgozik a vetélytársakhoz képest, és inkább az eladott mennyiségre megy rá.
Az üzleti modell annyira jól sült el, hogy a Xiaomi tőzsdére fog lépni, ennek részletei derültek ki pénteken.
A Xiaomi a tervezett ársáv alsó határára árazta be hongkongi részvénykibocsátását,
és ezzel 4,72 milliárd dollár tőkére tett szert.
Ez részvényenként 17 hongkongi dolláros (2,17 amerikai dollár) árazást jelent. Korábban 17-22 hongkongi dolláros sávról beszéltek.
A Xiaomi részvényekkel július 9-én kezdik meg a kereskedést a hongkongi tőzsdén.
A 17 hongkongi dolláron kibocsátott 2,18 milliárd részvény négy éve a legnagyobb tőkeemelés egy technológiai vállalattól a világon.
Az Alibaba 2014-ben vont be 25 milliárd dollár tőkét részvénykibocsátással a New York-i tőzsdén.
A Xiaomi kibocsátásából 548 millió dollárt jegyzett le hét technológiai nagyvállalat, közöttük az amerikai Qualcomm félvezetőáramkör-gyártó és a China Mobile Ltd. mobilhálózati-szolgáltató vállalat.
A Xiaomi eredetileg 10 milliárd dollár értékben akart tőkét emelni
egy hongkongi és egy kínai értékpapírpiaci kibocsátással, az utóbbi tervet azonban az értesülések szerint a kínai értékpapír felügyelettel kialakult vita miatt végül ejtette.
A 2010-ben alapított Xiaomi 2017-re már a világ negyedik legnagyobb okostelefon gyártójává nőtte ki magát.
Mindössze az Apple, a Samsung és a Huawei előzi meg.
Tavaly a globális okostelefon forgalom kismértékű csökkenése ellenére is megduplázta eladásait.
A Xiaomi eladásai 2017-ben 67 százalékkal nőttek.
A kínai Apple-nek is becézett márka kezdeti sikerei nemcsak az árrésnek volt köszönhetőek, hanem annak is, hogy konkrét bolttal nem rendelkeztek, csak online értékesítette a vállalat a termékeit.
Ez a modell rengeteg előnnyel járt: nem kellett ingatlanokat venni/bérelni, alkalmazottakat felvenni, viszonteladókat keresni, ami rengeteg költségtől kímélte meg a Xiaomit.
Azonban a brand akkora lett, hogy mára Kínában már több márkabolt is nyílt, ahol nem csak okostelefonokat, hanem egyéb technológiai termékeket (televízió, robot porszívó, okosóra, laptop stb.) lehet venni – írja a CNBC.
Jelenleg a vállalat 74 országban van jelen, 15 ezer alkalmazott dolgozik a cég égisze alatt,
és 300 millió ember használja valamelyik terméküket.
A Xiaomi 2019-ig 2000 üzlet nyitását tervezi, ennek felét Kínán kívül.