Ez az ország első jelentős pénzügyi intézménye elleni kibertámadás, amit feltételezhetően külföldről indítottak.
Kanada negyedik legnagyobb hitelintézete, a Bank of Montreal szóvivője elmondta, hogy kapcsolatba léptek velük a támadók, és állították, hogy banki ügyfelek egyéni és pénzügyi adatait is megszerezték.
A szóvivő hozzátette, hogy
a bank 8 milliós ügyfélállományából maximum 50 ezer ember adataihoz férhettek hozzá.
A kérdésre, hogy ügyfeleik számlájáról pénz is eltűnt volna, nem válaszolt. Azt elárulta, hogy a hatóságokkal együttműködnek, és a rést, amin keresztül hozzáférhetnek az adatokhoz, már lezárták.
A hackerek azzal fenyegetőznek, hogy nyilvánosságra hozzák az adatokat.
Az ország ötödik legnagyobb bankjától, a Canadian Imperial Bank of Commerce-től nagyjából 40 ezer ügyféladatot lophattak el.
Mindkét bank azt mondta, hogy kapcsolatba lépett az ügyfelekkel, és tanácsot adott számukra, hogy miként kísérjék figyelemmel számláikat, és hogy miként reagáljanak a gyanús tevékenységre.
Más kanadai bankok nem érintettek az ügyben.