A legtöbb szülő ismeri a jelenséget: a gyerekek a szupermarketekben, a pénztár közelében gyakran akkor is lelkesek lesznek, ha addig végignyűglődték a vásárlást. Ennek sokszor oka, hogy a pénztársorokon szinte mindig ott vannak a kisebb kiszerelésű édességek, csokoládék, hogy elcsábítsák őket, és rávegyék szüleiket a megvásárlásra.
Évekkel ezelőttre nyúlik vissza az a kezdeményezés, amely megtiltaná a csokoládék árusítását az üzletek pénztársorain.
Az Egyesült Királyságban egy ideje már csak úgy hivatkoznak az üzletek ezen régióira, mint a „bűn folyosói”.
A londoni kormány tervei szerint a jövőben az élelmiszerboltok e szektorait tilos lesz teletömni édességekkel. A szándék illeszkedik az egészségügyi miniszter és stábja által kidolgozott stratégiába.
A kisgyerekkori elhízás elleni küzdelemben több frontot készül nyitni a tárcavezető.
Az intézkedések egyike például a tv-csatornáknak 2020-tól kezdődően megtiltja az édességreklámok este 9 óra előtti sugárzását. A jövőbeni tilalmakat a cukros termékek „egyet fizet, kettőt kap” promócióira is kiterjesztik. A gyorséttermi, „junk food”-nak nevezett ételkészítmények hírességekkel történő népszerűsítése ugyanerre a sorsra juthat.
A csokik pénztárzónából való kitiltása nem az első intézkedés, amivel a britek megpróbálnak olyan feltételeket teremteni, amik kedvezően hathatnak a gyerekek egészségi állapotára. Ahogy az Origo megírta, nemrégiben az energiaital vásárlásának tiltását vezették be a gyerekek esetében. De emlékezetes az is, hogy tavaly év végén a Coca-Cola cég karácsonyi kamionjai ellen keltek ki sokan, mondván, a szénsavas üdítőitalok fogyasztása nagymértékben hozzájárul a gyerekek lyukas fogaihoz és az elhízáshoz.
A cél értelemszerűen az, hogy a gyerekeket egészségesebb táplálkozásra ösztönözzék, és nem csak az Egyesült Királyságban.
Québecben már úgy a nyomtatott, mint az elektronikus „piactéren” 1980 óta tilos az ún. silány ételek (junk food) gyermekeket célzó reklámozása. Egy 2011-es tanulmány szerint a helyi családok a szabályozás hatására 13 százalékkal kevesebb ilyen terméket vásároltak.
A Great Lakes Ledger pedig jelzi, 2017-re számos OECD-ország megtiltotta a gyerekeknek szóló, ilyen jellegű reklámokat. Chile, Izland, Mexikó, Írország és több más országban is hamarosan erre a sorsra juthatnak a sok kritikának kitett gyorsételek.