Megmutatjuk, melyik árucikk a legkelendőbb a Tesco online boltjában

tesco, sztrájk, dolgozók, hipermarket
Budapest, 2017. szeptember 8. Bevásárlókocsik a Fogarasi úti Tesco áruháznál 2017. szeptember 8-án. Ezen a napon a Zuglói hipermarket dolgozóinak egy része sztrájkolt. Az áruházlánc sajtóosztályának tájékoztatás szerint az áruházak többsége továbbra is nyitva tart, 6 hipermarket, és több kisebb üzlet bezárását rendelték el, mert nem tudták volna a vásárlókat a megszokott színvonalon kiszolgálni. MTI Fotó: Balogh Zoltán
Vágólapra másolva!
Ötödik születésnapját ünnepli a Tesco Online Bevásárlás szolgáltatása. A házhozszállítás 2013-ban indult el Budapesten, azóta pedig már 103 településen érhető el. Az áruházlánc az elmúlt években 20 millió rendelést kézbesített, összesen több mint 500 ezer címre, írja az Élelmiszer Online.
Vágólapra másolva!

A kézbesítők az 5 év alatt mintegy 10 millió kilométert tettek meg autóikkal, mely során több mint 150 millió terméket szállítottak házhoz. Ez azt jelenti, hogy naponta átlagosan 1650 rendelést teljesít az áruházlánc, amely nagyságrendileg 100 tonna terméknek felel meg – ám a legforgalmasabb időszakokban, karácsonykor és húsvétkor még ez is jelentősen megnövekszik.

Megvannak, mely termékcsoportok az online vásárlás slágerei

A kosarak tartalma alapján a legtöbb kiszállított termék a víz és pékáru kategóriából került ki, az 5 év legnépszerűbb terméke pedig az ásványvíz, a tej, a kristálycukor, a lédig banán és a kígyóuborka volt.

Illusztráció Forrás: MTI/Balogh Zoltán

Érdekesség, hogy

a legkisebb rendelés csupán 5 darab Túró Rudiból állt, míg a legnagyobb értéke körülbelül 400 ezer forint volt.

A szolgáltatás 2013-ban indult Budapesten, majd Szegeden, 2015-ben Győrben, 2016-ban Székesfehérváron, majd 2017-ben Veszprémben is bevezették a szolgáltatást.

Az idei nyári szezonban Siófokon is elérhető a házhozszállítás.

Így a vásárlók összesen már több mint

103 településen intézhetik online a bevásárlást.

A Tesco a növekvő vásárlói igényeknek megfelelően alakította kézbesítési rendszerét is: 2013-ban még csupán 15, mostanra már közel 110 autóval teljesíti a megrendeléseket hétfőtől szombatig reggel 8 és este 22 óra között.

Az ásványvíz a legnépszerűbb online vásárolt termék, a szolgáltatást használók döntő többsége nő (illusztrácó) Forrás: Thinkstock

A nők használják a legtöbbet

Az online házhozszállítás statisztikája szerint nemek szempontjából 85 százalékban nők veszik igénybe a szolgáltatást.

A korosztályi megoszlást tekintve, a 24 és 45 év közöttiek aránya a legmagasabb.

Rendeléskor a felhasználók több mint 60 százaléka a Tesco hűségkártyáját is használja.

A Tesco Online Bevásárlásban elérhető több mint 18 ezer termékből jellemzően webshopon keresztül válogatnak a vásárlók, az okostelefonokra letölthető applikációt 10-12 százalék használja.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!