A hazai dinnyeszezon indulását követően már csak kizárólag magyar termesztésű gyümölcsöket forgalmaz az élelmiszeráruház-lánc. A kereslet évről évre nő a kiváló minőségű magyar dinnye iránt.
Beértek a magyar dinnyék, ízük idén különösen finom lesz, ugyanis a nyári meleget hozó tavasz nagyon jót tett a palánták fejlődésének.
Évről évre nő a magyar görögdinnye iránti kereslet, 2017-ben 62 százalékkal értékesített több hazai dinnyét a Lidl Magyarország, mint az azt megelőző évben.
Míg tavaly itthon 7426 tonna magyar dinnye fogyott el az áruházak polcairól, a külpiacokon értékesített mennyiség közel 4000 tonnára rúgott.
Az igazi sláger az elmúlt szezonban a magszegény görögdinnye volt a vásárlók körében; ebből a gyümölcsből 150 százalékkal értékesített többet az áruházlánc 2016-hoz képest.
Az idei szezonban ugyanakkor két új dinnyefajtával is találkozhatnak a vásárlók a vállalat egységeiben, ugyanis sárgahúsú görögdinnyével, valamint a diszkontlácn mini görögdinnyével bővítik a termékpalettát.
A Lidl Magyarország számára kiemelten fontos a magyar dinnyetermelők támogatása, akik a vállalat és a fogyasztók elvárásainak megfelelve évről évre kiváló minőségű termékeket biztosítanak vásárlóinknak"
– mondta Tőzsér Judit, a vállalat kommunikációs vezetője.
Az áruházlánc stratégiai célja, hogy minél több magyar áru kerüljön a boltjaiba.
Ezért indította útjára 2013-ban A Lidl a magyar beszállítókért programját, amelynek célja a vállalat hazai beszállítói körének növelése, a magyar vállalkozások segítésén keresztül a magyar gazdaság támogatása.
A beszállítói program sikere töretlen, jelenleg közel 400 hazai beszállítóval dolgozik együtt a vállalat.