Burberry elismerte, hogy a nem kívánt termékeket elégette, de hozzátette, hogy
erre egy speciális hulladékégetőt használtak, amely energiát termelt az égetésből.
A cég úgy nyilatkozott a Business Insidernek, hogy rendkívül komolyan veszik a hulladékkezelést.
Ugyanakkor az 1856-ban alapított angol cég hatszor több hulladékot semmisített meg mostanában, mint 2013-ban – több mint 90 millió font (32,8 milliárd forint) értékű árut égettek el az elmúlt öt évben – állítja a hírlap.
A divatiparban általános gyakorlat lett a termékek megsemmisítése,
amivel a szellemi tulajdont és az illegális hamisítást igyekeznek kiküszöbölni. Ugyanakkor a környezetvédők erősen bírálják ezt a gyakorlatot.
Az olyan luxusmárkák, mint a Chanel vagy a Louis Vuitton szintén elégeti az eladatlan árut. A H&M a szintén megmaradt termékeit a svéd Vasteras városba szállította, ahol szén helyett ebből állítottak elő villamos energiát.