A cég több mint 170 országban van jelen, és több mint 5 ezer ügyféllel rendelkezik, többek között a Nestlé, a Coca-Cola és a Pepsi is a Tetra Pakkal csomagolja termékeit – magyarázta Johann Nilsson, a Tetra Pak Services alelnöke a CNBC-nek.
Nilsson elmondta, hogy a Tetra Pak széleskörű szolgáltatási portfoliót ajánl ügyfeleinek,
az egyik ilyen szolgáltatása a rendszerek prediktív karbantartása,
ilyen például a számos érzékelő, amit a gyártás során használnak.
Egy tipikus gyártósorról 600 jelet gyűjtenek össze az érzékelők, amit aztán az adatközpontba továbbítanak, ahol algoritmusok elvégzik a berendezések elemzését, és kiszámolják az élettartalmát.
Így előre megjósolható egy meghibásodás"
– tette hozzá Nilsson. Ráadásul az elemző algoritmus folyamatosan javul, így egyre pontosabb értékeket tud adni.
Előre kiszámítható, hogy egy bizonyos alkatrész négy hét múlva elromlik, így az ügyfeleinknek meg tudjuk mondani, hogy mikor érdemes azt megjavítani vagy kicserélni – magyarázta Nilsson.
A Tetra Pak ügyfelei a világ minden táján megtalálhatóak, a cég technológiai újítása azonban összekapcsolja a cégeket a szakemberekkel.
Ráadásul a Microsoft által kifejlesztett HoloLens segítségével a szakemberek a virtuális valóságot felhasználva összekapcsolódhatnak a technológiai központtal, bárhol is legyenek.
Nilsson továbbá hozzátette, hogy az újítás sikere abban rejlik, hogy kevesebb a hiba és kevesebb a fogyasztói panasz is. A hatékonyság növelése egyben pénzügyi megtakarítást is jelent a Tetra Paknak, mivel az általuk használt új vívmányok nem túl költségesek, ellenben a megtakarítás, amit eredményeznek jelentős.