Az ALDI Magyarország háztartási naperőművet helyezett üzembe soproni üzleténél. A vállalat ezzel tovább csökkenti a működéséből származó CO2 kibocsátását.
A vállalás – amely másfélszerese az Európai Unió 2020-ra kitűzött 20 százalékos csökkentési céljának – teljesítése érdekében 2017-ben az áruházlánc Magyarországon – a kiskereskedelmi láncok közül elsőként – teljes üzlethálózatával és logisztikai központjával zöldáramra állt át.
Ebben az évben pedig a klímavédelmi projektek támogatásán keresztül karbon-semlegessé vált a hazai működése.
2018 nyarán a vállalat tovább csökkenti karbonlábnyomát.
Július 2-án üzembe helyezte az ALDI első magyarországi naperőművét.
Az első háztartási naperőmű napelemei a soproni üzlet tetején kaptak helyet.
A rendszer névleges csúcsteljesítménye 50 kWp. A vállalat célja, hogy a megtermelt villamos energiát az üzlet saját energiafelhasználásának csökkentésére fordítsa.
A számítások szerint ez a háztartási méretű naperőmű éves szinten a soproni üzlet 2-3 havi villamosenergia-fogyasztását termeli meg.
A vásárlókat az üzletbe lépéskor egy kijelző fogadja, amely az addig megtermelt energiamennyiségről és az ezáltal megtakarított CO2-kibocsájtásról tájékoztatja őket.
Az áruházlánc tervei szerint a következő naperőművet a budaörsi, Kandó Kálmán utcában található üzlet tetején helyezi üzembe várhatóan még a nyár folyamán. A terv ennél az üzletnél is az üzlet saját fogyasztásának csökkentése a megtermelt energiával.
Az áruházlánc évek óta számos lépéssel teszi működését fenntarthatóvá, és csökkenti a működéséből származó ökológiai lábnyomát.
A zöldáramra való áttérés és a karbonsemleges működés mellett az újonnan nyíló üzletek összes fényforrása LED-technológián alapul.
Az áruházak parkolóiban olyan elektronikus szabályozó berendezést építettek be, amely nem előre rögzített időpontban kapcsolja ki, illetve be a lámpákat, hanem egy alkonyfokmérő segítségével a fényviszonyok függvényében szabályozza a parkoló világítását.
Az üzletek légtechnikai rendszerét a korábbi évek során úgy alakították át, hogy a szellőztetés motorjai ne teljes nyitvatartási időben üzemeljenek, hanem csak akkor, amikor az üzlettér levegője elhasználódott – ezáltal jelentős mértékben csökkent a szellőztetéshez felhasznált energia is.
A vállalat zöld kezdeményezéseinek elismerése, hogy a vállalat elnyerte a Magyar Üzleti Felelősség díját, a CSR Hungary 2017-es „Környezet-Zöld kiválóság” kategória díját.