Egy elemzés szerint a General Motors által meghonosított tradicionális menedzsment módszer, szervezeti felépítés és munkamódszertan idejétmúlttá vált.
A vállalatoknak alkalmazkodniuk kell egy olyan világhoz, amely folyamatos innovációt és rugalmasságot igényel, annak érdekében, hogy lépést tartsanak a fejlődéssel, ezt az igényt a hierarchikus vállalati felépítés már nem képes kiszolgálni.
A Tesla által is használt agilis működés lényege a változásokhoz, azaz változó ügyfél igényekhez és piaci helyzethez való alkalmazkodás.
Segítségével gyorsabban és hatékonyabban lehet termékeket piacra dobni és problémákra megoldást szállítani.
Az agilitás szervezetileg nagyobb decentralizációt is jelent, hiszen vállalkozói szemlélettel rendelkező, „önműködő" csapatokat és dolgozókat foglal magába, akik már nemcsak fogaskerékként tevékenykednek egy hatalmas szervezetben, hanem valóban komoly mozgatórugói a szervezet döntéseinek.
„Fontos változás a hagyományos csapatokhoz képest, hogy az agilis szervezeti felállásban nincs a megszokott „one-man-show" szerepkör. Ezek a szereplők is emberek, és szeretnének szabadságra menni. Régen az ilyen helyzetekben a helyettesítő munkavállalók túlterheltek, feszültek voltak, elvesztették motivációjukat, rosszabb esetben pedig kiégtek vagy munkahelyet váltottak. Az agilis módszertan többek között ezt a problémát is segít áthidalni" – emeli ki Dénes Zsolt, az EPS Global Fejlesztési Vezetője.
Egy agilis szervezet felállításához úgynevezett „cross functional csapatokra" van szükség, amelyekben megvan a szükséges 5-6 különböző szakértő, de az agilis módszertannak köszönhetően mégis mindenki érti a másik munkáját, így egy bizony szintig helyettesíteni is tudják egymást.
A vállalatoknak az agilis modellel lehetőségük van egy új módszertan bevezetésével olyan vállalati működés kialakítására, ahol például a nyári szezon nem rémálom, hanem a mindennapi normál működés része, viszont ehhez nyitottságra és gyökeres szervezeti átalakításra van szükség.