Kétségtelenül erős és vonzó mítosz, hogy fiatalon a legambíciózusabb az ember. De Steve Jobs is azt mondta híres aranyköpésében: "Stay hungry." Maradj éhes. Ne elégedj meg később sem kevesebbel, mint a tökéletesség, a világhódítás – vagy ki-ki behelyettesítheti ezt olyan kifejezéssel, értékkel, ami neki fontos. Magyarán: ne szürkülj be, ne lohadj le, ne fáradj ki, legyél ugyanolyan ambíciózus az évek előrehaladtával is, mint ifjú titánként voltál - írja a Piacésprofit.hu.
Túlzott arrogancia, túlságosan nagy figyelem a külsőségekre vagy az, hogy úgy érzik, mindenkinél többet érnek
– ez csak néhány ok azok közül, ami kisiklatja a fiatal vállalkozókat.
A fiatalok melleti érv, hogy használják a modern technológiákat, rugalmasabbak, melyek egyik oka, hogy nem kell eltartaniuk még családot, így nagyobb kockázatot is bevállalnak. Steve Jobs példája mutatja, hogy bár a húszas évei óta vállalkozott, a csúcsra 52 évesen ért fel.
Az MIT kutatóinak friss elemzése szerint a középkorú vállalkozók messze sikeresebbek, mint a fiatalok.
A kezdő vállalkozók hajlamosak startupokban gondolkodni, de a világ jórészt nem startupokból áll és a legtöbb cég sem az innovációból él meg.
Az üzleti világban szerzett sok tapasztalattal, akár egy nagyvállalat ranglétráján felfelé lépkedve, sokkal nagyobb eséllyel lehet sikerre vinni egy saját céget.
A kutatás szerint így növekednek a cég sikerre vitelének esélyei:
Vagyis a tanulság az, hogy a hiedelmekkel ellentétben éppen hogy nagyon is megéri elkezdeni a munkát egy nagyvállalatnál, majd előre lépkedni a ranglétrán, 10-15 év szakmai tapasztalat után pedig saját céget alapítani.
További részleteket olvashatnak a témáról a Piacésprofit.hu cikkében.